"Mobilitatea forţei de muncă este în creştere pretutindeni, iar consumatorii adoptă mobilitatea de tip smart şi tehnologia reţelelor sociale într-un ritm din ce în ce mai rapid. În tot acest timp, companiile resimt o nevoie crescândă de a filtra volumele covârşitoare de date pe care le generează. De aceea, creşterea economiei mondiale depinde, în parte, de inovaţia tehnologică – iar companiile non-tehnologice au devenit conştiente de acest lucru. Ele au devenit participanţi activi în tendinţa globală de adaptare tehnologică accelerată. Nu încape îndoială că tehnologia devine din ce în ce mai prezentă în tot ceea ce facem, deci are sens faptul că există cumpărători din diverse industrii care au un interes în a achiziţiona companii tehnologice pentru a promova inovaţia şi a îmbunătăţi eficienţa", a explicat Marius Vasilescu, manager asistenţă în tranzacţii la Ernst & Young România.

Companiile non-tehnologice au în vizor din ce în ce mai multe achiziţii în acest sens. Volumul de tranzacţii în domeniul tehnologiei realizate de cumpărători din afara industriei a crescut cu 30% în 2012, ajungând la 12% din toate M&A-urile tehnologice realizate la nivel global (342 de tranzacţii), în timp ce valoarea cunoscută a tranzacţiilor ce implică cumpărători non-tehnologici a crescut la un nivel de 10% din valoarea agregată pentru 2012, în creştere de la 7% în 2011, a spus Marius Vasilescu.

Studiul pune în evidenţă factorii care stimulează valul de fuziuni şi achiziţii de la o industrie la alta.

"Tehnologia scoate uneori la iveală posibilitatea unor fluxuri de venituri cu totul noi, iar ratele de creştere legate de tehnologie sunt deseori mai mari decât cele din multe industrii existente. În industriile unde tehnologia cauzează deja transformări rapide, creşterea strategică şi tranzacţiile defensive se pot întâmpla simultan. De exemplu, în 2012, anumite companii media au achiziţionat companii de software pentru jocuri video, iar companii de rating TV au achiziţionat divizii de social analytics. Optimizarea costurilor reprezintă un motor cheie, mai ales în domeniul HIT (Health Care Information Technology) sau pentru anumite tranzacţii în domeniul serviciilor financiare. Tehnologia este văzută ca unul dintre principalii factori ce facilitează accesul la serviciile de sănătate, eficienţa acestora şi reducerea costurilor, conform celui mai recent raport Ernst & Young , mHealth: mobile technology poised to enable a new era in health care. În domeniul energetic, pe de altă parte, tehnologia smart grid urmăreşte reducerea şi managementul consumului, conservarea energiei şi scăderea preţurilor pentru energie. Iar în domeniul serviciilor financiare, tehnologia poate facilita costuri reduse şi accesul mai bun la informaţie", subliniază studiul.

Anul trecut, sectorul software s-a aflat cel mai mult în atenţia cumpărătorilor non-tehnologici, cu 40% din volumul de vânzări şi cu o valoare de 5,4 miliarde dolari.

"În 2012, companiile media au fost printre cei mai prolifici cumpărători de companii tehnologice, fiind conduse de agenţiile de advertising şi marketing, care şi-au extins posibilităţile tehnologice în jurul lumii. Cea mai mare achiziţie non-tehnologică raportată la valoarea dolarului a fost oferta de 1,4 miliarde dolari’, potrivit Ernst & Young.

Ernst & Young este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 167.000 de angajaţi şi 700 de birouri din 140 de ţări, cu venituri de aproximativ 24,4 miliarde dolari în 2012.