Renata Kellnerova are o avere de peste 11 miliarde de dolari

În anul 1991, Petr Kellner a pus bazele unui fond care a investit în acțiuni la 202 de companii. Acest fond, cunoscut sub numele de PPF Group, a ajuns să dețină al șaselea cel mai mare portofoliu de active disponibil la acea vreme.

Pe parcursul anilor, PPF a dobândit o participație de 20% în Ceska Pojistovna, cea mai mare companie de asigurări din Cehia. Aceasta a constituit fundația averii acumulate de Petr Kellner.

Petr Kellner a părăsit această afacere în 2013, vânzând activele de asigurări către grupul italian Generali pentru suma de 3,3 miliarde de dolari.

Cu active în valoare de 43 de miliarde de dolari, PPF a devenit unul dintre principalii beneficiari ai tranziției post-comuniste din Cehia. Kellner a folosit succesul pentru a extinde grupul pe piețele în creștere rapidă din Rusia și China.

Renata Kellnerova a avut o perioadă dificilă în familiarizarea cu operațiunile PPF

Cu toate acestea, în urma invaziei rusești din Ucraina, multe companii, inclusiv PPF, au optat pentru concentrarea pe creșterea în piețele interne.

Într-un interviu acordat pentru Bloomberg News, Renata Kellnerova a recunoscut că a avut parte de o perioadă dificilă în procesul de familiarizare cu operațiunile complexe ale grupului PPF.

Renata Kellnerova a declarat că prima sa prioritate a fost să asigure stabilitatea PPF și apoi să înceapă să dezvolte din nou afacerile.

Ea a realizat importanța PPF pentru ea. De asemenea, și-a asumat responsabilitatea de a-și pregăti copiii astfel încât aceștia să poată prelua conducerea grupului în viitor.

„Prima prioritate a fost să asigur stabilitatea PPF şi apoi să încep să dezvolt din nou afacerile. Mi-am dat seama că PPF este importat pentru mine şi că sarcina mea este să îmi pregătesc copiii astfel încât să aibă posibilitatea să preia conducerea grupului la rândul lor”, a spus Renata Kellnerova.

Odată cu preluarea controlului asupra PPF, Renata Kellnerova a început să influențeze semnificativ direcția companiei. Ea a supervizat o schimbare majoră în accentul activităților, trecând de la Asia, o sursă importantă de venituri anterior, către piețele occidentale. Kellnerova a luat decizia de a numi un nou director executiv și a întrerupt colaborarea cu unii dintre apropiații aliați ai fostului soț.

Renata Kellnerova, cea mai bogată femeie din regiune

În plus, Renata Kellnerova a reașezat controlul asupra companiei în mâinile familiei, prin răscumpărarea participațiilor deținute de doi acționari minoritari. Ea și cele trei fiice ale sale au fost numite în Consiliul de Administrație al unui nou holding care deține toate activele grupului.

Acum, considerată cea mai bogată femeie din regiune, cu o avere netă estimată la 11,8 miliarde de dolari împreună cu familia sa, Kellnerova își dedică tot mai mult timp luării unor decizii cheie de investiții. Ea evidențiază importanța colaborării strânse cu directorul general de la PPF, Jiri Smejc, ca parte esențială a abordării sale.

Renata Kellnerova a declarat că, în situații care o impun, la PPF pot lua decizii cu privire la unele tranzacții într-un singur weekend. Ea a menționat că PPF se mândrește cu sensibilitatea în abordarea oportunităților de investiții.

„Dacă situaţia o cere, putem lua decizii cu privire la unele tranzacţii într-un singur weekend. La PPF ne mândrim că suntem foarte sensibili când vine vorba să reacţionăm la oportunităţile de investiţii”, a declarat Renata Kellnerova.

PPF a încheiat mai multe tranzacții importante

PPF a încheiat mai multe tranzacții semnificative. Printre acestea se numără vânzarea unui pachet majoritar în valoare de 2,15 miliarde de euro. Acesta includea operațiuni de telecomunicații în Europa Centrală și de Est, către grupul Emirates Telecommunications Group Co. din Abu Dhabi.

Divizia de finanțare pentru consumatori a grupului PPF, Home Credit Group BV, a încheiat, în 2022, o tranzacție evaluată la aproximativ 615 milioane de euro. Prin această tranzacție și-a vândut afacerile din Filipine și Indonezia.

Această mișcare a contribuit la revenirea PPF la nivelul de profitabilitate înregistrat înaintea pandemiei. Astfel, a obținut un profit net de 709 milioane de euro în prima jumătate a anului 2023.

În comparație, în prima jumătate a anului 2022, PPF a suferit pierderi în valoare de 406 milioane de euro.

Cu toate că nu există un cronogramă precis privind retragerea totală din Asia, Kellnerova a subliniat că accentul principal al afacerii lor s-a mutat către vest în ultimii trei ani.

PPF explorează noi oportunități de achiziții

Datorită resurselor financiare proaspete, PPF explorează Europa în căutare de noi oportunități de achiziții. Printre cele mai semnificative tranzacții se numără:

  • achiziționarea unei părți la InPost SA, cea mai mare companie de comerț electronic din Polonia
  • precum și acumularea unei părți în grupul german de televiziune ProSiebenSat.1 Media SE

PPF va continua să-și mențină investițiile în cele patru domenii principale:

  • servicii financiare
  • telecomunicații
  • media și comerț electronic

Kellnerova spune că randamentele pe termen scurt nu reprezintă criteriul principal atunci când evaluează o oportunitate de investiții.

Renata Kellnerova a subliniat că PPF administrează câteva posturi de televiziune și companii media online în:

  • Europa Centrală
  • Europa de Sud-Est

Aici intră și Central European Media Enterprises (CME).