Fiecare a crezut că menirea lui este să reducă o parte din banii risipiţi pe acest contract, însă rezultatele au fost întotdeauna în beneficiul companiei Bechtel, cu excepţia Ancăi Boagiu, care, în 2011, a reuşit să-i scoată pe americani de pe 6 din cele 8 tronsoane. În acest an, din cauză că CNADNR a fost trecută în subordinea ministrului Şova, Relu Fenechiu a scăpat de acest deziderat.

Şova însă şi-a luat rolul în serios şi, din luna februarie, a început să renegocieze cu Bechtel. Ultimatumul expiră pe 30 aprilie, iar ministrul susţine că a găsit chiar şi posibili investitori pentru tronsonul Suplacu de Barcău-Borş (64 km), la care stadiul lucrărilor a îngheţat la 40% încă din primăvara anului trecut. „Anul acesta vom demara procedurile. O să vedem cine se înscrie. Atribuim contractul. Pot să vă spun că până acum au fost companii foarte mari din această lume care şi-au manifestat interesul direct. Nu pot să vă spun nume, dar companii foarte mari. Le voi face publice la un moment dat, dar după data de 30 aprilie. Unii au discutat despre întreaga autostradă Transilvania, dar în mod cert nu este posibil să concesionezi, pentru că este foarte mare, iar în concesiune se construiesc porţiuni mici‘, a explicat ministrul delegat.

Până atunci rămâne însă de lămurit cum se vor finaliza negocierile cu Bechtel, întrucât statul ar putea ieşi destul de şifonat din acest contract: „Bechtel poate cere daune de aproximativ 500 de milioane de euro, potrivit contractului actual“, susţine fostul ministru al Transporturilor, Alexandru Nazare, care îi recomandă lui Şova să citească contractul înainte de a face declaraţii. „Pot să vă spun din start că în acest moment, dacă am termina Suplacu de Barcău – Borş, ceea ce ne-ar mai costa 250 de milioane de euro, contractul s-ar termina oricum. Aceasta este negocierea făcută de doamna ministru Boagiu. Or, în aceste condiţii, ar fi culmea ca cineva să-ţi ceară mai mult decât ar lua dacă ar mai şi munci. Deci, fireşte că negocierile sunt dure“, afirma Şova, într-un interviu acordat Agerpres, în urmă cu o lună.
Autostrada Brașov – Borș, în lungime de 415 km, este un obiectiv de investiții care a fost contractat cu Bechtel Internațional în anul 2003, cu termen inițial de finalizare 2012, a parcurs două renegocieri de contract în anii 2005 și 2011, în urma cărora obiectul contractului s-a redus la 112 km, din care 52 km (tronsonul Câmpia Turzii – Gilău) au fost finalizați în anul 2010, iar 60 km (tronsonul Suplacul de Barcău – Borș) au termen final 2013.