“În ceea ce privește produsele comandate, pizza rămâne pe placul tuturor clienților, indiferent de destinația comenzii. Spre deosebire de comenzile la domiciliu însă, pe segmentul office apar și alte preparate, precum paste, salate și deserturi”, spune Lukasz Kuzniar, director de dezvoltare al Gusto Dominium România.

Potrivit acestuia, valoarea medie a notei de plată aferentă comenzilor la birou este 63 lei, cu 40% mai mare decât în cazul comenzilor la domiciliu, când ajunge la aproximativ 38 lei. De asemenea, în ceea ce priveşte comenzile de acasă, numărul acestora este mai mare în zilele de weekend şi în zilele de sărbătoare, când există foarte mulţi clienţi ce îşi serbează ziua onomastică. 

În ceea ce privește perioada anului în care se remarcă creșteri semnificative pe segmentul livrărilor, comparativ cu media generală a anului, compania afirmă că între septembrie și decembrie se atinge cel mai înalt vârf, atât datorită faptului că începutul intervalului echivalează cu demararea anului școlar și universitar, cât și din considerente meteorologice.  Astfel, comenzile din această perioadă cresc cu până la 50% față de intervalul iunie-august, perioadă care coincide cu vacanțele și concediile de vară, și cu până la 20% față de perioadele normale. 

„Temperaturile de afară reprezintă un factor determinant în numărul comenzilor cu livrare, pe parcursul sezonului cald clienții preferând să iasă la restaurant sau la terasă. De asemenea, alte elemente care influențează comportamentul de consum în ceea ce privește livrările sunt perioadele de post, evenimentele sportive de amploare, precum și orice sărbătoare religioasă sau tradițională”,  conchide Lukasz Kuzniar. 

În Capitală, cele mai multe comenzi sunt înregistrate în intervalul orar  12 a.m. -15 a.m. în zona Pipera, urmată de spațiile de birouri SemaPark, AFI Park, dar și de zona instituțiilor de stat din perimetrul Palatul Parlamentului – Bulevardul Unirii – Piața Universității – Piața Victoriei.