Ce plătiţi de fapt atunci când solicitaţi serviciile medicale ale unui furnizor privat? La solicitarea revistei „Capital”, câteva dintre cele mai importante clinici din ţară descifrează raţionamentul din spatele preţurilor practicate.

Medicover – Ana Maria Plugaru, sales&marketing director
„În general, preţul unui serviciu se raporteză la gradul de solicitare şi utilizare a respectivului serviciu, în funcţie de standardele la care furnizorul îşi propune să livreze un serviciu (cu cât acestea sunt mai înalte, cu atât costurile de livrare sunt mai ridicate), de puterea de cumpărare a pieţei targetate şi, nu în ultimul rând, în funcţie de comparaţia şi poziţionarea faţă de competiţie.” 

Centrul Medical Unirea – Sergiu Neguţ, director executiv
„Luăm în calcul trei criterii importante: nivelul curent sau estimat al costurilor directe, nivelul preţurilor practicat de concurenţă pentru serviciile cele mai apropiate de cele prestate de CMU şi estimarea WTP (willingness to pay) pentru serviciile în care suntem singurii provideri în Bucureşti (pe baza preţurilor la servicii similare în clinici din Occident, dar luând în calcul veniturile mai mici din România). O politică similară aplicăm şi la stabilirea preţului serviciilor medicale pe bază de abonament, luând însă în calcul şi numărul de angajaţi ai firmei şi proximitatea faţă de una din clinicile noastre.”

 Medsana – Vassilis Chaniotis, director general
„Tarifele serviciilor sunt calculate iniţial după o analiză atentă a tuturor costurilor directe şi indirecte. Aceste tarife sunt modificate periodic, în funcţie de cursul valutar (toate consumabilele, aparatura medicală şi reactivii de laborator provin din import. Mai mult decât atât, chiriile sediilor companiei sunt cotate în valută), de pretenţiile salariale ale angajaţilor şi personalului medical şi de costurile de finanţare.”

 Polisano – Dan Roşca, director
„Principalele criterii la stabilirea preţurilor pentru serviciile medicale sunt costurile totale (din care o mare atenţie acordăm salarizării personalului), comportamentul general al pieţei şi menţinerea unei marje de profit.”

 Medlife – Ciprian Ciobanu, director de vânzări
„Principalele criterii de care ţinem cont sunt piaţa de desfacere pe care activăm şi tehnologia de ultimă generaţie folosită pentru susţinerea acestor servicii.”

 Sanador – Doris Andronescu, director general
„Sanador se distinge prin calitatea serviciilor medicale oferite, echipa medicală alcătuită din medici de renume din Bucureşti şi echipamentele ultraperformante, de ultimă generaţie. Preţurile reflectă, bineînţeles, aceste avantaje, dar luăm în considerare două criterii majore: preţurile din piaţă (întotdeauna încercăm să ne aliniem preţurilor practicate de centrele medicale cu acelaşi prestigiu ca Sanador) şi preturile speciale în funcţie de notorietatea anumitor doctori şi pretenţiile lor financiare.”

 Fundaţia „Victor Babeş” – Victoria Iancu, director de marketing
„Indiferent de tipul de serviciu oferit, criteriul care stă la baza calculării preţului final este costul de producţie (costul reactivilor şi al materialelor utilizate, amortizarea aparatelor achiziţionate, plata personalului, planurile de modernizare şi dezvoltare).
Pentru consultaţii, costurile sunt foarte scăzute, iar o mărire a preţurilor nu a mai avut loc din 2005. Este o modalitate de a promova o cultură pentru sănătate, aşa cum ne-am propus. De multe ori, un cost ridicat pentru o consultaţie, sporit de unul la fel de mare pentru analize, provoacă o reticenţă din partea pacienţilor. Un cost mai scăzut (noi oferim o consultaţie iniţială şi una de control la 100 de lei) face atractivă prezentarea la medic şi revenirea la control (medicul are astfel şansa să primească un feed-back pe care poate nu l-ar mai primi dacă a doua vizită ar fi plătită).”
CDT „Victor Babeş” funcţionează sub egida Fundaţiei „Victor Babeş” – entitate non-profit.