Din totalul retailerilor care au intrat în România în ultimul an, 61% activează în sectorul de fashion (îmbrăcăminte, accesorii şi încălţăminte), 6% în sectorul alimentar, 19% în sectorul baruri & restaurante şi 13% în diverse sectoare de activitate (operatori de fitness, bricolaj etc.).

Comercianţii tind să utilizeze francizaţii (peste 70% din mărcile analizate funcţionează astfel), doar 30% au ales metoda intrării directe în piaţă. Francizele sunt mai des întâlnite în cazul retailerilor cu suprafaţă de vânzare de sub 500 mp, în timp ce unităţile cu peste 1.000 mp sunt operate, în principal, în mod direct.

Printre brandurile nou apărute pe piaţă în 2010 se numără Emporio Armani, Gucci, Coccinelle, Gerard Darel, Moschino, Back Werk, Pure Fitness, M.A.C, Brioche Doree, Camaieu şi SIX.

103 mp la mia de locuitori

La sfârşitul anului trecut, stocul modern de centre comerciale se situa la 2,2 mil. mp, cu aproximativ 194.500 mp livraţi numai în 2010 (o scădere cu 38% comparativ cu oferta din 2009). Stocul cuprinde 44 de centre comerciale tradiţionale şi 46 de parcuri de retail.

Chiria „prime“, atât cea pentru spaţiile stradale (70 euro/mp/lună) cât şi cea pentru centre comerciale (50 euro/mp/lună) a rămas stabilă în ultimele două trimestre ale anului 2010. Trebuie precizat faptul ca există o variaţie semnificativă între chiriile nete efective dintr-un centru comercial, chiar pentru domenii de activitate similare.

Pentru 2011 sunt aşteptate alte nume importante precum H&M, Leroy Merlin, Lidl, Subway şi Burberry. Pentru  2011, în România ar trebui livraţi 244.000 mp de spaţii comerciale , din care doar 30% proiectaţi pentru Bucureşti.