Asociaţia Pro Infrastructură susţine că scenariul realist indică 43,28 km noi de autostradă în acest an, iar cel foarte optimist 69,18 km.

Potrivit asociaţiei, orice alte afirmaţii sunt „promisiuni pentru naivi, dezinformări grosolane şi minciuni gogonate”.

„Scenariul realist ne indică 43,28 km noi de autostradă în acest an, iar cel foarte optimist 69,18 km. Restul sunt doar promisiuni pentru naivi, dezinformări grosolane şi minciuni gogonate”, afirmă asociaţia, invocând declaraţiile lui Alin Şerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR. Acesta a afirmat la Pro TV că în 2019 vom inaugura 118 km de autostradă.

Asociaţia consideră că autorităţile afişează „dispreţul şi sfidarea din anii trecuţi, promiţând cai verzi pe pereţi”, existând şi o nouă abordare de tipul „nu noi dăm termenele, constructorii spun că finalizează în 2019, de parcă oficialii CNAIR sunt nişte mieluşei inocenţi care nu înţeleg ce li se întâmplă”.

„Dacă antreprenorii nu respectă graficele de execuţie şi obligaţiile asumate contractual, de ce nu sunt penalizaţi?! Este, evident, doar o altă fumigenă creată cu scopul de a ascunde fuga de răspundere şi incompetenţa (i)responsabililor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere”, afirmă reprezentanţii asociaţiei Pro Infrastructură.

Ei susţin că în 2019 pot fi inauguraţi cu siguranţă doar 43,28 km, adică loturile 3 (mai-iunie) şi 4 (august-septembrie) ale Autostrăzii A1 Lugoj-Deva (între Holdea şi Şoimuş).

„În acest moment, este fezabil, dar dificil, ca la finalul lui 2019 să circulăm pe încă aproximativ 8 km din Autostrada A10 între Sebeş şi nodul Alba Iulia Sud, pe bretele scurte de acces de la Lancrăm. Restul tronsonului (până la Alba Iulia Nord) nu poate fi gata în 2019, realist vorbind”, explică ei.

De asemenea, în opinia lor, sectorul de 17,9 km din Autostrada Transilvania (A3) dintre Iernut şi Cheţani are doar şanse teoretice să fie deschis până la sfârşitul lui 2019 din cauza problemelor financiare ale constructorului (Astaldi) şi a birocraţiei nerezolvate.