Privind doar cifrele de vânzări înregistrate în România, se poate spune că  pentru marca Dacia și uzina de la Mioveni 2012 a fost un an dezamăgitor. Faptul că românii au achiziționat mai puțin de 20.000 de autoturisme purtând emblema producătorului autohton, în timp ce în 2011 numărul acestora de­pășea 28.300, a dat apă la moară multor contestatari. Dacă avem în vedere că în urmă cu cinci ani românii cumpărau nu mai puțin de 75.241 de mașini Dacia, rezultatul poate fi interpretat chiar mai drastic.  Dar acesta nu este tabloul complet și reprezintă doar o mică parte din ceea ce înseamnă marca Dacia la nivel mondial.
Conform numărului doi din grupul Renault, directorul operațional Carlos Tavares, anul trecut au fost vândute în întreaga lume aproape un milion de mașini asamblate pe platforma Logan.

Circa 292.000 dintre acestea au fost produse, după estimările Capital, în România. Aproape 300.000 de mașini finite au fost exportate, iar la această valoare se adaugă un număr important de colecții CKD, expediate pentru asamblare către alte uzine ale grupului. „Gama «Entry» (n.n. – care include modele purtând atât emblema Dacia, cât și Renault) este unul dintre stâlpii profitabilității pentru Renault. Aceasta are, în prezent, cea mai mare marjă operațională din grup, în medie, de 6%“, a declarat Tavares.

Conform acestuia, profitul realizat în ultimii ani este reinvestit în utilaje și uzine noi, pentru a asigura viitorul mărcii. E drept că nu toți banii au avut ca destinație România, însă valoarea medie a investițiilor realizate anual de Renault aici se ridică, după spusele lui Tavares, la 150 de milioane de euro. Aceste investiții sunt, în opinia oficialului Renault, unul dintre principalele motive pentru care gama Dacia are un succes atât de mare în prezent. De altfel, având în vedere că estimările Renault arată o continuare a declinului pieței auto europene și în 2013, „portița de scăpare este extinderea grupului pe piețele emergente“.

Blitzkrieg franțuzesc

În viziunea numărului doi din grupul Renault, această extindere trebuie făcută rapid, iar modelele „Smart-buy“ asamblate pe platforma M0 (Logan) sunt perfecte pentru actualele condiți de piață. „Gama "Entry" este una dintre armele cu care combatem criza și ne ajută să intrăm pe piețele emergente, care sunt în creștere. Prin aceste produse „smart-buy“, am intrat pe piețe ca Rusia, Brazilia sau India. Vom adapta capacitățile de producție ale gamei M0 în funcție de piețele de desfacere. Aceasta este portița noastră de scăpare: extinderea pe piețele emergente. Principala problemă pe care o avem din acest punct de vedere este viteza de extindere“, a menționat Carlos Tavares, adăugând că menținerea avansului  de circa zece ani avut în fața competitorilor este extrem de importantă.

Avem zece ani avans față de competitorii noștri care încearcă acum să lanseze modele low-cost. Trebuie să menținem sau chiar să creștem ritmul.

Carlos Tavares, director operațional al Renault