Campania #provocareapresedintelui își propune să deschidă un dialog real între candidații la Președinție și societatea românească. Pentru aceasta am solicitat reprezentanților unor domenii-cheie pentru societatea și economia românească să adreseze o serie de întrebări relevante.

Campania #provocareapresedintelui, lansată de Evenimentul Zilei și Capital, continuă să primească noi întrebări pentru candidații la alegerile prezidențiale. De data aceasta, cel care le adresează este Oana Simon, CEO Novei Medical.

În luptă inegală cu produse de export deseori sub calitatea românească

Antreprenoarea Oana Simon a fondat compania Novei Medical la sfârșitul anului 2007, în urma derulării unui program PHARE și este una dintre puținele fabrici care produc, în parametri impuși de Uniunea Europeană, dispozitive pentru determinarea analizelor medicale, precum și dispozitive pentru recoltarea de probe biologice.

Investiția totală realizată pentru deschiderea fabricii aflată în orașul Buhuși a fost inițial de 3 milioane euro și de 19 ani rezistă pe piața de profil din România. Asta deși, la noi producătorii români nu au facilități din partea statului. Mai rău, ei pierd teren, licitații în fața altor produse fabricate în anumite state din Asia, binecunoscute pentru calitatea lor.

Concluzia după acești ani este aceea că în antreprenoriatul autohton treci de la agonie la extaz și invers cu o rapiditate demnă de un montagne russe.

Va fi vreodată produsul branduit cu „fabricat în România”, o formă cu fond, nu doar un slogan?

Iată ce vrea Oana Simon să afle de la viitorul președinte:

„Numele meu este Oana Simon, sunt antreprenor și proprietar al companiei Novei Medical, unul dintre singurii producători români de dispozitive destinate analizelor medicale pentru recoltarea de probe biologice (urocultoare, coprocultoare, cutii de înțepătoare, cutii pentru incinerare etc).

Stimate domnule Președinte,

Veți avea în vedere, în mandatul dumneavoastră, să sprijiniți cu adevărat, nu doar declarativ producătorii români? Va fi vreodată produsul branduit cu “fabricat în România”, o formă cu fond, nu doar un slogan?

Vă întreb acest lucru deoarece de 18 ani, de când activăm pe piața autohtonă și suntem producători acreditați de dispozitive destinate analizelor medicale pentru recoltarea de probe biologice, niciodată, dar niciodată nu am fost trecuți, alături de alți producători români, pe o listă agreată când vine vorba de a fi distribuitori pentru sistemul de sănătate public al acestei țări.

Nu vrem favoritisme, vrem să fim susținuți în această luptă neechitabilă cu produsele contrafăcute care inundă întreaga piață europeană, nu doar cea în care activăm noi. Va fi vreodată producătorul român luat în considerare și promovat de propriile instituții dacă firește a confirmat că este un bun platnic, un bun angajator, că produsele sunt în parametrii agreați sau va fi lăsat să se zbată să supraviețuiască în bătălia cu taxele mari, birocrația și produsele contrafăcute?”

#provocareapresedintelui pentru 11 candidați

Campania #provocareapresedintelui urmărește să adreseze candidaților la președinția României întrebări relevante din mai multe domenii de activitate, care să reflecte perspectivele și provocările specifice.

Întrebările pot fi adresate prin intermediul publicațiilor Evenimentul Zilei și Capital. Sau direct pe website-urile sau platformele de socializare ale companiilor sau personalităților, folosind hashtag-ul #provocareapresedintelui.

Cei care doresc să acceseze campania #provocareapresedintelui pentru a transmite o întrebare pentru candidații la președinție pot intra în contact cu redacțiile celor două publicații prin intermediul adresei de email provocareapresedintelui@evzgroup.ro.

Prin această campanie, Evenimentul Zilei și Capital își propun să lanseze o provocare celor 11 candidați la funcția de președinte al României, în dorința de a regăsi în discursurile acestora răspunsuri concrete la întrebări și probleme reale ale actorilor economici și societății românești.