Campania "Atinge polul pozitiv in comunicare" cu Robert Turcescu, reprezinta un training ce se adreseaza exclusiv presei locale si se va desfasura in perioada 20 octombrie – 15 decembrie. Training-urile se tin in Bistrita (20 octombrie), Timisoara (17 noiembrie), Ploiesti (1 decembrie) si Iasi (15 decembrie). Intreaga campanie este sustinuta si finantata de compania Rombat, cel mai mare producator si distribuitor de baterii auto din Romania, iar scopul acesteia este "de a da o mana de ajutor" presei locale, mai exact jurnalistilor si corespondentilor locali care isi doresc o carierea profesionala in jurnalism. Training-ul consta in 3 seminarii, care vor aborda urmatoarele teme: „Vreau sa dau lovitura”, „Pregatirea si realizarea unui interviu de televiziune”, „Comunicarea interpersonala si comunicarea mediata”, „Tehnici de comunicare nonverbala”, „Jurnalistul, Internetul si telefonia mobila”.

Presa locala a raspuns pozitiv acestei initiative: s-au ocupat toate locurile disponibile, iar interesul a fost si este foarte crescut. Selectarea celor 20 de jurnalisti s-a facut pe baza unor conditii de participare, iar numarul limita de participanti a fost impus tocmai pentru a spori eficienta training-ului.

Intrebat de redactia site-ului Capital.ro de reactiile participantilor la training-ul de la Timisoara, Robert Turcescu a declarat ca in orasul de pe Bega exista o preocupare activa pentru calitatea actului jurnalistic, respectiv redactiile sunt foarte bine utilate din punct de vedere profesional. In acelasi timp, timisorenii din presa au o dilema: daca sa faca sau nu pasul spre Bucuresti, sa colaboreze mai mult cu presa centrala.

Maine, campania ajunge la Ploiesti. Contrar aparentelor, jurnalistul Robert Turcescu nu se asteapta sa simta o puternica influenta a capitalei in presa din Ploiesti, din urmatorul motiv: jurnalistii mai performanti migreaza oricum spre Bucuresti, caz valabil pentru majoritatea oraselor din jurul capitalei, iar jurnalistii "nu la fel de performanti" prefera sa ramana „inchisi” in presa de provincie. Din acest punct de vedere, Turcescu considera ca training-ul de la Ploiesti va avea un impact mult mai mare decat in celelalte orase.

Data: 30 Noiembrie 2007

Te-ar putea interesa și: