Astfel, pe plan local, grupul german a înregistrat cea mai bună jumătate de an de după 2008, până în iunie a.c., fiind livrate în total 960 de modele BMW (cu 20,1% mai multe faţă de intervalul similar din 2011 şi 75 MINI (cu 15,4% mai multe faţă de intervalul similar din 2011).

Potrivit statisticii oficiale, cea mai importantă creştere a fost obţinută de modelul X3 care urcă pe prima poziţie în topul celor mai vândute modele ale mărcii în acest an (160 unităţi, +77,8%).

Pe poziţia a doua s-au clasat BMW X1 (156 unităţi) şi BMW Seria 5 (154 unităţi), iar în total, doi din trei clienţi au optat pentru modele din gama BMW X, în timp ce peste 90% au ales un versiunile diesel.

Totodată, MINI hatchback şi MINI Countryman sunt cele mai populare modele ale mărcii britanice, în timp ce referitor la tipul de motorizare, opţiunile au înclinat către propulsorul de top benzină – Cooper S, 1,6 litri TwinScroll Turbo 184 CP.

‘Ne-am întărit poziţia pe piaţa din România. Ne construim creşterea pe o gamă tot mai largă de modele: gama BMW X şi BMW Seria 5. După primirea excelentă în presă la lansare, aşteptăm rezultate excelente şi pentru BMW Seria 1 şi BMW Seria 3. În acelaşi timp, ne întărim reţeaua cu noi parteneri, în timp ce vechii parteneri (de exemplu APAN Motors în Brăila şi GrupWest Arad) îşi îmbunătăţesc locaţiile deja existente (ultimul – Bavaria Motors Constanţa)’, a explicat Marco Schulz, director general al BMW Group România.

La nivel mondial, BMW Group a înregistrat vânzări-record pentru primele şase luni ale anului, cu un total de 900.539 de automobile livrate, în creştere de 8,1% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut (2011: 833.391). De asemenea, compania a avut a doua cea mai bună performanţă a vânzărilor din istorie, pentru o singură lună, cu 172.516 maşini ale mărcilor BMW, MINI şi Rolls-Royce livrate în iunie.

Pe toate zone geografice, producătorul auto german a consemnat creşteri în primele şase luni ale anului în curs. În Europa, vânzările au crescut cu 1,5%, la 92.686 automobile, iar modelul Seria 3 Touring deţine două treimi din înmatriculările gamei BMW Seria 3 pe piaţa internă din Germania.

În Asia, BMW Group a livrat 237.875 de maşini în primele şase luni din 2012 şi a înregistrat o creştere de 25,7% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2011, în timp ce în America a înregistrat o uşoară creştere a vânzărilor (+2%) în luna iunie, cu un total de 35.116 automobile livrate.

Pe segmentul motocicletelor, în primele şase luni din acest an, BMW Motorrad a vândut 59.189 unităţi, în uşoară scădere faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Pe de altă parte, Husqvarna Motorcycles a înregistrat o creştere a livrărilor pentru a şasea lună consecutiv, în prima jumătate a anului fiind livrate 5.235 motociclete, cu 48,3% mai mult.

Prin intermediul mărcilor BMW, MINI, Motociclete Husqvarna şi Rolls-Royce, BMW Group este unul dintre cei mai de succes constructori de automobile şi motociclete la nivel mondial.

În 2011, compania a vândut, la nivel mondial, aproximativ 1,67 milioane de automobile şi peste 113.000 motociclete. Profitul brut pentru anul fiscal 2011 a fost de 7,38 miliarde de euro, iar veniturile au atins pragul de 68,82 miliarde de euro.