În primul trimestru al anului, profitul net raportat de Bancpost a fost de 25,2 milioane lei,  obținut pe fondul cresterii veniturilor operaționale cu 7% față de perioadă similară a anului trecut, precum și datorită unei baze de costuri reajustată la sustenabilitatea pe termen lung a băncii. Pentru perioada ianuarie-martie 2015, Bancpost anunța că și-a îmbunătățit rezultatul net înainte de provizioanele pentru credite neperformante cu 145%.

Potrivit sursei citate, în primul semestru al anului, rata creditelor neperformante (NPL) a continuat să se îmbunătățească, acest aspect fiind vizibil atât în segmentul de retail, cat și în cel corporate. Astfel, ponderea NLP în total portofoliu a scăzut la 16,3%, comparativ cu 21%, în primul semestru din 2014, și datorită managementului accelerat al creditelor neperformante derulat în Trimestrul IV al anului trecut, se arată în sursa citată.

Cheltuielile operaționale au scăzut cu 18%, datorită optimizării rețelei, în timp ce indicatorul costuri/venituri a scăzut cu 17%, ajungând la 69%. De asemenea, veniturile operaționale au avut un avans de 1%, comparativ cu primul trimestru din 2014.

Volumul creditelor și al depozitelor a rămas constant față de Semestrul I din 2014, raportul credite/depozite menținându-se la nivelul de 87%, fapt ce susține un grad ridicat de independență pe piața locală.

“Procesul de transformare implementat în cadrul Bancpost a adus rezultatele așteptate, banca raportând profit și în Semestrul 1 al anului în curs. Bancpost are o poziție solidă din punct de vedere al capitalului și lichidității și, în calitate de bancă sistemică în România, va continua să participe în mod activ la susținerea clienților săi”, a declarat George Georgakopoulos, CEO Bancpost.

Banca și-a optimizat sursele de finanțare prin gestiunea activă a portofoliului de depozite retail, precum și prin atragerea unui volum ridicat de resurse de la Instituțiile Financiare Internaționale (BERD, IFC, BEI). Menținerea unei situații confortabile a lichidității precum și a gradului de adecvare a capitalului a reprezentat și continuă să reprezinte una dintre prioritățile managementului băncii