Compania de leasing operaţional Arval România, parte a BNP Paribas Group, estimează că îşi va mări flota cu circa 1.000 de unităţi anul viitor, similar cu 2009, iar cifra de afaceri va avansa cu 60%, la 26-27 milioane de euro, ca urmare a orientării clienţilor spre acest tip de servicii.

„Anul acesta nu a fost deloc rău pentru noi, a fost cum am prevăzut la sfârşitul anului trecut, astfel încât vom încheia cu o cifră de afaceri de 16-17 milioane de euro, aproape dublu faţă de 2008, iar pentru anul viitor ne aşteptăm să ajungem la 26-27 milioane de euro”, a declarat directorul general al Arval România, Arnault Leglaye.

În timp ce firmele de leasing financiar au înregistrat scăderi semnificative ale finanţărilor în acest an, de aproximativ 70%, pe fondul crizei economice şi a diminuării vânzărilor auto, companiile de leasing operaţional au avut afaceri în creştere.

„În ultima perioadă, având în vedere situaţia economică, clienţii tind spre optimizarea flotei, uneori însemnând reducerea numărului de maşini, vor să crească eficienţa, externalizând tot mai mult administrarea parcului auto, dar ţintesc şi reducerea costurilor legate de flotă, aceste tendinţe urmând să se continue şi anul viitor”, a spus Leglaye.

Flota crescută

El a arătat că, în primele nouă luni ale acestui an, Arval a avut circa 960 de maşini comandate, o parte dintre ele putând fi livrate ulterior, şi a ajuns la o flotă de 2.600 de maşini. Pentru sfârşitul anului, Leglaye se aşteaptă la o flotă totală de 2.700-2.800 de maşini, în creştere cu 60% faţă de finele anului trecut, din care 1.100 de unităţi ar reprezenta numărul de autovehicule comandate în acest an.

Pentru întreg anul, Arval estimează 40 de clienţi noi, ajungând astfel la un portofoliu de 200 de clienţi activi, şi intenţionează să atragă acelaşi număr de clienţi şi anul viitor, cu un total de 1.100 de maşini.

Valoarea medie a unei maşini inclusă în contractele de închiriere pe termen lung cu servicii adăugate este de circa 12.000 de euro, cea mai scumpă maşină finanţată fiind de 150.000 de euro, iar cea mai ieftină de 6.500-7.000 de euro.

Obiectiv: plan pentru returnarea maşinilor

Potrivit lui  Leglaye, unul dintre obiectivele companiei pentru acest an a fost să pregătească planul pentru primele returnări de maşini, pe care va trebui să le revândă, iar opţiunile ar fi licitaţia, vânzarea prin intermediul dealerilor auto şi comercializarea către persoane fizice.

Compania va obţine preţuri mai bune pentru maşinile vândute către populaţie decât în celelalte două situaţii, întrucât nu trebuie să mai plătească comision pentru tranzacţiile încheiate.

„Piaţa auto second-hand a înregistrat o scădere a preţurilor semnificativă în acest an, însă tendinţa este mai mult de stagnare în prezent. Chiar dacă valoarea reziduală nu se mai situează la nivelul pe care-l estimasem cu trei ani în urmă, sper ca nu vom avea pierderi prea mari, însă va depinde şi de canalul de revânzare”, a adăugat Leglaye.

În ceea ce priveşte produsul de sale&lease-back, prin care clientul îşi vinde maşina companiei de leasing şi apoi o închiriază, pentru sporirea fluxului de numerar, Arval a înregistrat în ultima perioadă tot mai multe cereri, ajungând la 2-3 pe lună. Compania a semnat în acest an zece astfel de contracte, reprezentând un sfert din clienţii noi atraşi.

„Dacă vrei să schimbi structura în companie sau vrei să reduci numărul de angajaţi dedicaţi administrării flotei auto, sale&lease-back-ul este o bună oportunitate de externalizare şi de optimizare a cheltuielilor. În 2009 şi în 2010, vom avea în România o mulţime de cereri pentru acest produs pentru că, pe timp de criză, trebuie să te gândeşti la eficienţă”, apreciază şeful Arval.

Piaţa de leasing operaţional, în creştere cu 30%

Compania are sediul în Bucureşti şi analizează posibilitatea de a deschide o sucursală în Timişoara, operaţiunea putând avea loc în ultimul trimestru al anului următor.

Leglaye estimează că piaţa de leasing operaţional va înregistra în acest an un avans de minim 30%, la circa 26.000-30.000 de maşini, de la 20.000 de unităţi anul trecut. Pentru 2010, oficialul Arval se aşteaptă la o majorare a pieţei de aproximativ 20% faţă de 2009.

Pe piaţa de leasing operaţional şi management de flote mai activează Sixt New Kopel, ALD Automotive, Hertz Lease, Dirent, LeasePlan şi Fleet Management Services (FMS), precum şi mai multe societăţi de profil aparţinând companiilor mari de leasing financiar, precum UniCredit Fleet Management sau Porsche Mobility.

SURSA:
Mediafax