Alimentul care îngrașă mai mult decât zahărul. Medicul nutriționist Mihaela Bilic a postat pe pagina sa de Facebook un nou mesaj referitor la ce alimente ar trebui reduse din dieta zilnică a oamenilor.

Aceasta a precizat că mierea este un aliment care îngrașă mai mult decât zahărul pentru că are  anumite molecule pe care corpul uman le absoarbe fără niciun consum energetic, arată medicul nutriționist Mihaela Bilic.

Mierea ingrasa mai tare decat zaharul

Desi este perceputa drept un produs cu valente exclusiv pozitive, in realitate mierea reprezinta o “capcana dulce”. Dincolo de miturile legate de miere in ceea ce priveste sanatatea, as vrea sa va atrag atentia asupra impactului ei asupra siluetei.”, notează medicul nutriționist.

Alimentul care îngrașă mai mult decât zahărul. Mierea, un produs cu putere de îndulcire mai mare decât zahărul

Potrivit medicului nutriționist, mierea este un dizaharid cu compoziție identică cu cea a zahărului. Mai pe scurt, aceasta conțin molecule de glucoză și fructoză. În cazul mierii, aceste două molecule sunt libere iar organismul le poate absoarbe fără niciun consum energetic.

”Mierea este un dizaharid cu compozitie identică cu cea a zaharului, adica contine molecule de glucoza si fructoza. Daca in structura zaharului aceste molecule sunt legate intre ele, in cazul mierii ele sunt libere, prin urmare organismul nostru le absoarbe fara niciun consum energetic.”, spune Mihaela Bilic.

Aceasta a mai precizat că pentru zahăr este nevoie de un minim efort al metabolismului să poată absoarbe cele două molecule, având în vedere în structura zahărului ele sunt legate între ele.

”Cu alte cuvinte, daca pentru zahar e nevoie de un efort minim al metabolismului pentru a desface dizaharidele in monozaharide, in cazul mierii hidroliza dintre moleculele de glucoza si fructoza este deja facuta de albine.”, mai spune aceasta.

Medicul Mihaela Bilic a mai spus că mierea este un produs cu putere mai mare de îndulcire decât zahărul, subliniind că se absoarbe mai repede în piele.

”Mierea este un produs cu putere de indulcire mai mare decat a zaharului, se absoarbe mai repede in sange si are un indice glicemic mai mare (105 fata de 90 pentru zahar). In consecinta, mierea declanseaza o descarcare mai mare de insulina din pancreas si ingrasa mai tare!!”, a mai notat medicul nutriționist.

Alimentul are îngrașă mai mult decât zahărul. Mierea în comparație cu zahărul

Medicul Mihaela Bilic a mai precizat că mierea are mai puține calorii față de zahăr doar că mierea este mai deasă. Concret, la volume egale, mierea conține mai multe calorii decât zahărul.

”Din punct de vedere energetic, comparate la greutate egala, mierea are mai putine calorii fata de zahar (3 cal/g fata de 4 cal/g). Insa diferenta e compensata din plin prin consistenta mierii: fiind foarte densa este mai grea, deci la volume egale va contine mai multe calorii.

Pentru ca este lichida, mierea ocupa mai putin spatiu fata de cristalele de zahar, asa ca trebuie considerata un “zahar topit”.

– 1 lingurita zahar = 4-5 grame = 16-20 calorii
– 1 lingurita miere = 8-10 grame = 25-30 calorii

Avantajul mierii in raport cu zaharul este puterea mai mare de indulcire, prin urmare obtinem aceeasi intensitate a gustului dulce folosind o cantitate mai mica de produs. Deci, atentie, daca indulciti cu miere puneti un varf de lingurita ca echivalent pentru o lingurita de zahar!

1 masura de miere = 1,5 masuri zahar ca si putere de indulcire”, arată medicul nutriționist.

Mierea trebuie consumată cu măsură

În încheiere, Mihaela Bilic a precizat că mierea este un condiment nu un aliment de bază așa că aceasta trebuie consumată cu măsura.

”Concluzia: prestigiul mierii in raport cu sanatatea nu are justificare cand e vorba de silueta. Mierea e un condiment, nu un aliment de baza si trebuie consumata cu masura, similar zaharului, strict pentru placerea gustului”, a scris medicul Mihaela Bilic, pe pagina de Facebook.

Sursă foto: Dreamstime