Agentia de turism Aerotravel, afiliata la reteaua Lufthansa City Center, nu a fost inca afectata de criza financiara globala insa estimeaza ca in 2009 ar putea resimti un soc pe segmentul de leisure.

„Pana in acest moment nu am fost afectati de criza financiara mondiala deoarece 75% din business-ul nostru este reprezentat de clientii corporate care nu si-au redus inca bugetele de calatorii”, a declarat Gabriel Cristea, Director executiv al Aerotravel Lufthansa City Center.

Cu toate acesta anul 2009 va fi un an dificil, Cristea estimand ca turismul de leisure va fi cel mai afectat. „Turbulentele de pe piata ii vor determina pe clientii nostri sa isi restranga bugetele de cheltuieli, iar acest lucru va duce la o slabirea a business-ului pe segmentul de leisure. Turistii se vor gandi de doua ori daca sa achizitioneze un pachet de vacanta”, a adaugat directorul executiv al agantiei.

Gabriel Cristea mizeaza insa pe structura puternica a Aerotravel Lufthansa City Center si nu crede ca impactul crizei va fi foarte puternic. „Considera ca avem un business sustenabil si ca nu avem de ce sa ne facem giji in ceea ce priveste efectele crizei”, a declarat Cristea.

In 2009 compania de va axa pe atragerea de noi clienti si nu va rata nici oportunitatile privind eventuale achizitii, cu toate ca nu are nimic in plan in acest moment, a spus Claudia Stan, Marketing Manager al Aerotravel Lufthansa City Center.

Agentia de turism Aerotravel si-a bugetat in acest an o crestere a cifrei de afaceri pana la 35 milioane de euro. „Cifra estimata este una prudenta deoarece nu stim care va fi situatia de pe piata in 2009, deoarece pe fondul criziei vor exista multe rasturnari”, a declarat Gabriel Cristea. De asemenea, pentru intregul an, compania mizeaza pe o cota de piata de 7%, situandu-se asfel pe locul al doilea, dupa Happy Tour. Pentru 2009, compania vizeaza o majorare cu 15% a cifrei de afaceri.

In primele 10 luni ale anului in curs Aerotravel Lufthansa City Center a inregistrat o cifra de afaceri de 30,5 milioane de euro, din care 23,4 milioane de euro ticketing si 7,1 milioane de euro turism. In acest fel, cresterea fata de perioada similara a anului trecut a fost de 18%.

Reprezentantii agentiei au anuntat, de asemenea, introducerea unui instrument de creditare unic in Romania care ajuta clientii corporate sa isi eficientizeze bugetul de calatorii. Aerotravel a incheiat astfel un parteneriat cu AirPlus International, asigurand astfel o solutie de decontare a cheltuielilor cu deplasarile. Perioada de creditare este de minim 30 de zile iar clientii pot folosi cardul AirPlus la peste 30.000 de furnizori.

Aerotravel s-a lansat ca o agentie de turism cu capital integral romanesc in 1998, in Bucuresti. Din anul 2000, aceasta face parte din Lufthansa City Center, cea mai mare retea de agentii de turism din lume, cu 580 de birouri in 70 de tari. In acest moment Aerotravel detine 7 agentii deschise in Bucuresti (noiembrie 1997), Cluj – Napoca (martie 1998), Timisoara (iulie 1998), Oradea (octombrie 2000), Bucuresti 2 (martie 2003), Sibiu (iunie 2003) si Brasov (octombrie 2006).