Studiul relevă că 8% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 14 și 21 de ani dețin o consolă de jocuri, 5% dintre aceștia au un iPhone, iar băieții sunt mai predispuși decât fetele să își cumpere telefone de tip smartphone. Totodată, 1 din 4 tineri de 14 – 21 ani participă în acțiuni de voluntariat organizate de ONG-uri sau de branduri.
Mai mult de 50% din tineri au branduri favorite de îngrijire personale, cărora le sunt fideli, iar doar 1din 10 adolescenți nu se implică în deciziile de achiziție din gopodarie. Dorinta de a pleca din țară în eventualitatea unui câștig mai mare este prezentă la 1 din 2 tineri. Dintre băuturi, cele carbogazoase au cea mai mare incidență de consum săptămânal, dar și cea mai mare concurență pentru gusturile tinerilor.
În topul preferințelor tinerilor pasionati de fotbal se află Steaua București și FC Barcelona. Tinerii nu au abandonat nici religia, care, spun ei, le oferă o explicație credibilă despre lume și viață în general.
"În calitate de consumator final sau de factor de influență în decizia de achiziție, tânărul devine ținta principală pentru omul de marketing din multe sectoare. Întâmplător sau nu, pe agenda unor branduri se află chiar obiective de întinerirea sau crearea de platforme speciale care să adreseze acest segment al populației atât de important pentru viitorul deloc îndepărtat", au declarat inițiatorii studiului.
Profilul urban de marketing a fost realizat în trei etape, în perioadă mai – noiembrie 2011, pe un eșantion de 900 de respondenți reprezentativi pentru populația de 14-21 ani din mediul urban.