Suma respectivă reprezintă 18% din toate tranzacţiile efectuate pe această piaţă de străini în cursul anului, până la sfârşitul lui martie. Din datele Asociaţiei mai reiese că clienţii chinezi cumpără imobile de lux, valoarea medie a unui imobil fiind de 425.000 dolari.
Jason Chen, preşedinte al Shenzhen World Union Properties Consultancy, firma chineză ce se ocupă de tranzacţiile imobiliare, a spus pentru ziarul naţional Zhongguo Ribao că achiziţia de imobile în SUA este la modă printre oamenii de afaceri chinezi. Pentru a obţine o cerere mai mare, firma sa a înfiinţat o filială la New York şi colaborează cu câteva agenţii locale.

În China lucrează circa 13.000 de angajaţi în acest sector şi fiecare are acţiuni de 3% pe această piaţă. Anul trecut, firma lui a vândut circa 300.000 de locuinţe.
În opinia lui Brian Harrelson, directorul filialei Toll Brothers din sudul Californiei (firmă care construieşte apartamente de lux), pe urmele lui World Union păşesc deja multe alte firme chinezeşti. În opinia sa, activitatea agenţiilor chineze este vizibilă în special în sudul Californiei. Chinezii constituie în California – după mexicani şi filipinezi – al treilea grup ca mărime al cumpărătorilor străini de imobile.

Toll Brothers împreună cu agenţiile chineze intermediază tranzacţiile imobiliare, organizează campanii de marketing – între care plata biletelor de avion pentru clienţii din China.

Sally Forster Jones, agent de la Coldwell Banker International în Los Angeles, afirmă că interesul chinezilor pentru cumpărarea de imobile la Los Angeles este un trend de lungă durată.

La sfărşitul lui iunie, constructorul american Tishman Speyer şi cel mai mare constructor de locuinţe China Vanke au început să construiască 655 case de lux pe litoralul din San Francisco. În schimb, Todd Dumaresq, directorul de marketing de la filiala din New York a agenţiei Toll Brothers, a adăugat că chinezii bogaţi caută imobile şi în New York, întrucât acestea li se par mai atractive.
Sursa: RADOR