Pe lângă participațiunea în rețeaua de rafinării, tranzacția vizează și inventarul asociat, centrala de bitum din Großmehring și activitățile de vânzare angro asociate Bayernoil.
„Această tranzacție reprezintă un pas important în strategia noastră de a transforma activele din segmentul downstream (rafinare & marketing) cu venituri reduse în active de explorare și producție cu venituri ridicate. Printre etapele importante parcurse în acest an se numără rezultatele record obținute în 2012, investițiile masive în Marea Nordului și vânzarea mai multor active, pe lângă Bayernoil”, a spus Gerhard Roiss, CEO al OMV. 
Această vânzare marchează finalizarea procesului de reducere planificată a capacității anuale de rafinare a OMV cu 4,6 milioane de tone, la 17,4 milioane de tone prin rafinăriile Schwechat, Burghausen și Petrobrazi.
„Această tranzacție reprezintă cel mai important pas în realizarea programului de vânzări asumat, care vizează venituri de 1 miliard de euro până la finalul anului 2014”, a declarat Manfred Leitner, membru al Consiliului de Administrație, responsabil pentru Sectorul de Rafinare și Marketing.
Strategia OMV urmărește să optimizeze divizarea capitalului aferent segmentului de Rafinare și Marketing din portofoliul total. Rafinăria Bayernoil nu este integrată în ceea ce privește industria petrochimică și nu vizează, așadar, segmentul materialelor plastice, fapt ce a condus la decizia de a o vinde. OMV va continua să opereze trei rafinării: cele din Schwechat (Austria) și Burghausen (sudul Germaniei), ce au ca activitate producția integrată de petrochimicale, și rafinăria Petrobrazi (România), destinată procesării țițeiului