Conform cercetării postate pe site-ul Kaspersky, un singur incident serios poate ajunge să coste o companie 649.000 de dolari, rezultatul fiind bazat pe analiza incidentelor petrecute în ultimele 12 luni.

Costurile includ două componente principale: daunele cauzate de incidentul în sine (pierderi provenite din scurgerile de informaţii confidenţiale, de întreruperea continuităţii activităţii şi de costurile pentru angajarea specialiştilor pentru remedierea incidentelor) şi costurile asociate cu reacţiile neplanificate, necesare pentru a preveni alte atacuri similare pe viitor.

Din punct de vedere al structurii costurilor, cele mai mari pierderi sunt cauzate de incidentul în sine – oportunităţi şi profituri pierdute, precum şi plăţi către specialiştii care se ocupă de remediere, costurile medii fiind de 566.000 de dolari. De asemenea, angajarea de oameni noi şi pregătirea acestora, precum şi actualizarea infrastructurii hardware şi software, pot ajunge la aproximativ 83.000 de dolari.

Cele mai mari daune au fost asociate cu incidente care au implicat companii care operează în America de Nord, cu o medie de 818.000 dolari, în timp ce în America de Sud costurile ajung la 813.000 dolari.

În urma atacurilor cibernetice, companiile din Europa au înregistrat pierderi cu o medie uşor mai mică, dar substanţială, de 627.000 dolari.

Analiza a dezvăluit faptul că, în anumite cazuri, pierderile financiare suferite de companiile mici sunt însoţite de alte pierderi, care ajung la aproximativ 5% din veniturile anuale.

Kaspersky Lab este cel mai mare producător privat de soluţii de securitate endpoint din lume, fiind inclus în topul primilor patru producători de soluţii pentru protecţie endpoint la nivel mondial.

Pe parcursul celor 15 ani de existenţă, Kaspersky Lab a rămas o companie inovatoare în domeniul securităţii informatice şi oferă suite de protecţie IT pentru utilizatori individuali, SMB şi companii mari.

Compania este prezentă în aproximativ 200 de ţări şi protejează peste 300 de milioane de utilizatori din întreaga lume.
Sursa: Agerpres