"Locul întâi în Europa se datorează factorului demografic, aceasta fiind ţara cu cea mai mare populaţie din câte suntem prezenţi, dar trebuie să ţinem cont că rezultatele sunt înainte de primele facturi ale taxei clawback", spune country managerul ewopharma România, Adela Rogojinariu Smith.
Potrivit acesteia, cifra de afaceri pe 2012 a companiei se anunţă a fi considerabil mai mică, mai ales că în primul trimestru al anului, a înregistrat venituri cu 16% mai mici.
"Pe lângă clawback, noi încasăm medicamentele vândute după 300 de zile şi absorbim şi şocul cursului valutar", a mai spus country managerul Ewopharma, convinsă că aceste disfuncţionalităţi se vor reflecta în lipsa de produse de pe piaţă. Astfel, în portofoliul Ewopharma ar putea exista pe viitor doar produsele cu o marjă de profit de 35%. 
Totuşi, anul acesta, Ewopharma lansează două produse noi în România şi are de gând să pună mai mult accent pe produse de genul suplimentelor nutritive pe viitor, care nu necesită prescripţie medicală, în condiţiile menţinerii taxei clawback.