Dacă până acum programele de team building se rezumau la mici excursii, în care aveau loc două-trei ședințe, apoi fiecare era lăsat „de capul său“, în prezent, antreprenorii fug de astfel de „ieșiri“. Acum se bucură de popularitate acele programe cu circuite de aventură,  ture cu caiacul, raftingul, canyoning, drumețiile montane și programele de river tubing. Prețurile pornesc de la 70 de euro pe angajat și variază în funcție de numărul de participanți și de locație, sărind lejer la 2.000 euro de persoană. Egipt, Coasta de Azur, Marea Mediterană, sunt doar câteva dintre destinațiile exotice, unde tot mai mulți manageri decid să-și ducă angajații. Totodată, pe piață intră jucători noi. De exemplu, Laurențiu Simion este un tânăr antreprenor care și-a propus să ducă oamenii pe yachturi în Marea Mediterană și să strângă din această activitate, doar anul acesta, o cifră de afaceri de 500.000 de euro. 

Un alt exemplu, este cel al Renatei Tretelnitchi, Managing Partner Conviv Media. Ea spune că cel mai important team building organizat anul trecut a fost la Londra, iar printre activități s-a numărat un „Hidden Treasure“ pentru descoperirea orașului printr-o aplicație digitală, în care participanții aveau de îndeplinit mai multe misiuni, deplasarea între punctele de interes făcându-se în celebrele Black Cab. „Participanții s-au bucurat de experiența unui musical show și au condus, într-un test drive exclusivist, mai multe automobile pe circuitul Mercedes Benz World“, spune ea. Tot în 2016, printre cele mai interesante team buildinguri organizate se numără un circuit în Elveția, inedit prin selecția de activități propuse: tururi ale orașelor Zurich și St. Moritz, circuit cu faimosul Glacier Express, cazare la iurte tradiționale în vârful muntelui la Rochers-des-Naye, croazieră pe lacul Geneva și vizită la Chateau de Chillon. Totodată, în portofoliul companiei regăsim și un circuit personalizat cu yacht-uri în insulele Ciclade din Grecia, dedicat top managerilor. „Team-buildingul a fost gândit și derulat de echipa Conviv Media din România, iar responsabilul de proiect a participat la croaziera care a durat 5 zile. Principala lui provocare în acest proiect a fost schimbarea rapidă de planuri și customizarea traseului în funcție de punctele de interes ale participanților care, concret, și-au dorit să ajungă la un boat-party în afara traseului prestabilit, despre care au aflat în timpul team-building-ului“, mărturisește Renata Tretelnitchi.

 

„Destinatiile exotice solicitate de companii pentru organizarea de teambuildinguri sunt în special cele care ofera nu numai oportunități de relaxare la plaja, ci și o experiență culturală. Astfel, destinații ca Bali sau Sri Lanka sunt printre cele mai deosebite, dar sunt solicitari și pentru destinații mai apropiate precum Dubai sau Insulele Spaniei Palma de Mallorca sau Gran Canaria“, arată și reprezentanții Paravion. 

Companiile se dezvoltă prin team building

Ocavian Lazăr, CEO Caro Hotel, spune că în cadrul companiei sale se fac team building-uri de circa 15 ani. Anul acesta, a mers cu angajații săi în Polonia. A optat pentru această destinație, fiincă, deși nu este cunoscut românilor faptul că Polonia este o destinație turistică foarte interesantă, peisajele sunt surprinzătoare. „Am mers în Zakopane, am vizitat Cracovia și am urcat pe munte“, ne spune el. Antreprenorul crede că, prin programele de team building, angajații socializează mult mai bine. „De multe ori, nici nu se cunosc între ei la birou, fiind în permanență ocupați. Fiecare are de câștigat din team buildinguri“, spune Octavian Lazăr. Care să fi fost cel mai excentric team building la care a participat milionarul? A fost în Deltă, unde, printre temele din program s-a numărat crearea unor filmulețe, care apoi au fost urmărite cu mult amuzament.    
Și la Self Trust Academy se mizează pe team building-urile în afara țării. Alin Comșa, fondatorul companiei, spune că de-a lungul timpului a organizat team buildinguri, printre altele, și în Grecia, pe Insula Thasos, iar tema cea mai incitantă a fost cea legată de înțelegerea dintre sexe. Mai precis, „cum să înțelegi mai bine sexul opus, cum să convingi sau să seduci în relații interpersonale“. Aici, își amintește Alin Comșa, oamenii s-au destins, au vizitat și s-au bucurat de loc. În ceea ce privește beneficiile, spune el, acestea sunt legate de socializare, învățare experiențială , dezvoltare personală și încredere în sine. Și Mihai și Cristian Logofătu, fondatorii Bittnet, apreciază aceste beneficii și obișnuiesc să apeleze la programe „altfel“ față de cele clasice. „Câteva cuvinte definitorii pentru noi, cu care i-am obișnuit pe colegi, nelipsite de la teambuilding, sunt fun, energie, socializare, jocuri, glume, „exercitii“ dintre cele mai haioase, provocări, misiuni de echipă și individuale, foc de tabără, dans, pensiuni mai degrabă rustice, dar confortabile, unde să fim doar între noi“, sintetizează cei doi importanța team building-urilor.