Producătorii germani de mașini premium sunt tot mai aproape unul de celălalt în lupta pentru supremație. BMW, liderul absolut al acestui segment, a raportat după primele opt luni o creștere a vânzărilor cu 5,5 % față de aceeași perioadă din 2014, atingând 1,21 de milioane de unități. Atât Audi cât și Mercedes-Benz încearcă din răsputeri să prindă din urmă gigantul bavarez ocupând pe rând poziția a doua în clasament în funcție de succesul unui model sau al altuia.

Deocamdată, în acest an, Mercedes-Benz a reușit să depășească Audi, însă diferența dintre cele două mărci este de doar 10.880 de unități, aproape egală cu vânzările anuale din Islanda sau Cipru, țările cu cele mai mici piețe auto din Europa. Niciodată aceste branduri nu au fost atât de aproape unele de celelalte ca în acest an. Prin urmare, Mercedes-Brenz ocupă în acest moment poziția a doua în clasamentul mondial al vânzărilor de autoturisme premium cu 1,19 milioane de unități, iar Audi se află pe poziția a treia cu 1,18 milioane. „Ne așteptam ca Mercedes-Benz să învingă Audi în acest an și considerăm că va rămâne în față pentru următorii doi”, a declarat Marc-Rene Tonn, analist al companiei de cercetări de piață Warburg Research. Succesul din acest an al Mercedes-Benz are la bază rezultatele bune obținute cu noua Clasă C și cu noua gamă de SUV-uri, iar producătorul din Stuttgart, ca și concurentul său Audi, se declară pregătit să detroneze BMW de pe prima treaptă a clasamentului – pe care o deține încă din 2005 – până la finalul acestui deceniu. Rămâne de văzut dacă și cei de la BMW vor fi de acord.