Profitul net a scăzut şi el cu 4,9% în ritm anual, până la 280,3 milioane de euro. În schimb, numărul unităţilor vândute a crescut cu 2,6% până la 2,055 miliarde lăzi. Compania a precizat că majorările de două cifre înregistrate în Nigeria, România şi Ucraina au ajutat ca volumul vânzărilor pe pieţele emergente să crească cu 2,5%, în pofida declinului pe piaţa din Rusia.

În cazul României, volumul vânzărilor a crescut cu 11% în 2015, după o scădere de 6% în 2014. Vânzările de apă îmbuteliată au crescut cu 7% în ritm anual.

'Sunt mulţumit de progresele noastre în 2015. Volumele au crescut pe toate segmentele, pentru prima dată în ultimii cinci ani, iar marjele s-au îmbunătăţit semnificativ. În 2016 vom continua să luăm măsuri pentru a răspunde provocărilor specifice fiecărei ţari' a declarat directorul general de la Coca-Cola HBC, Dimitris Lois.

Coca-Cola HBC a fost înfiinţată în Grecia în anul 1969 dar în 2013 a decis să-şi mute sediul fiscal din Grecia în Elveţia şi, de asemenea, a decis ca listarea principală a acţiunilor să se realizeze la Bursa de la Londra, în ideea de a-şi îmbunătăţi accesul la pieţele de capital.

Operaţiunile Coca-Cola HBC acoperă 28 de ţări, majoritatea din Europa, deservind peste 560 de milioane de oameni. Coca-Cola HBC România, membră a Grupului Coca-Cola Hellenic, este cea mai mare companie din industria băuturilor non-alcoolice din România. Coca-Cola HBC România are sediul social în Voluntari şi deţine trei fabrici de îmbuteliere pe teritoriul ţării, localizate în Ploieşti, Timişoara şi Vatra Dornei.

SURSA: Agerpres