Legislativul de la Budapesta, dominat de partidul de la guvernare Fidesz, a adoptat actul legislativ într-o procedură accelerată cu 144 de voturi pentru şi 30 contra. Aceasta este una din primele decizii economice adoptate de Legislativ după ce Fidesz a câştigat două treimi din locurile în Parlament la alegerile din luna aprilie.

Legea introduce un sistem de taxare progresiv potrivit căruia companiile urmează să plătească o taxă de 1% pentru veniturile din publicitate cuprinse între 1 şi 5 miliarde de forinţi (3,3-16 milioane de euro), o taxă de 10% pentru veniturile din publicitate între 5 şi 10 miliarde de forinţi, o taxă de 20% pentru venituri mai mari de 10 miliarde de forinţi şi o taxă de 40% pentru veniturile mai mari de 20 de miliarde de forinţi.

Cele mai afectate de noua lege vor fi posturile de televiziune deţinute de companii din Germania, postul RTL Klub urmând să plătească aproximativ jumătate din suma pe care Guvernul de la Budapesta estimează că o va strânge de pe urma noii taxe în fiecare an. Deţinut de RTL Group, parte a conglomeratului media Bertelsmann din Germania, RTL Klub este singura companie de media din Ungaria cu venituri suficient de mari pentru a fi taxată cu 40%.

Taxa pe veniturile din publicitate se adaugă altor taxe speciale introduse de Fidesz în diferite sectoare de activitate începând din 2010. Cei mai mari jucători din aceste sectoare (bancar, telecomunicaţii, distribuţie şi utilităţi) sunt companii străine. Autorităţile de la Budapesta susţin că motivul care a stat la baza acestor taxe special sunt profiturile 'excesive' realizate de companii în anii precedenţi.Agerpres