CITEŞTE ŞI

Transporturi si Infrastructura

Ultima frontieră a Master Planului de Transport

Autor: |

De mai bine doi ani discutăm despre Master Planul General de Transport şi încă nu-l avem aprobat. Oficialii de la Transporturi ne-au asigurat, în cadrul conferinţei organizate de revista Capital, că până la jumătatea lunii aprilie proiectul de aprobare a Master Planului va fi prezentat Guvernului.

Peste două decenii nu au fost îndeajuns pentru a avea o economie care să funcţioneze în parametrii normali, fără derapaje. Avem multe sectoare care nu se ridică la standardele internaţionale. Unul dintre acestea este infrastructura de transport, unde în ultimii ani s-au alocat fonduri uriaşe, dar calitatea infrastructurii lasă de dorit.

Potrivit ultimelor informaţii disponibile comunicate de INS, drumurile publice din România totalizau 85.362 de kilometri, din care doar puţin peste 20% erau drumuri naţionale, adică 17.272 km, drumuri judeţene 35.505 km şi 32.585 km erau drumuri comunale. Din punctul de vedere al tipului de acoperământ, aproape 40% din drumurile publice sunt drumuri pietruite şi de pâmânt. În ceea ce priveşte starea tehnică a drumurilor publice, 44,4% din lungimea drumurilor modernizate şi 52% din lungimea drumurilor cu îmbrăcăminţi uşoare rutiere aveau durata de serviciu depăşită. Din totalul drumurilor naţionale, la finele anului 2014, 6.194 km (36%) erau drumuri europene, şi doar 683 kilometri (cu 6,1% mai mult decât în anul 2013, respectiv 39 km) însumau autostrăzile.

Un nou aviz de la Bruxelles

Potrivit lui Marcel Boloş, secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor, în decursul acestei săptămâni oficialii instituţiei vor avea o ultimă dezbatere cu reprezentanţii Comisiei Europene pe marginea proiectelor prioritare cuprinse în Master Planul General de Transport (MPGT). „A fost greu să ajungem în acest stadiu cu acest document. Mai avem o dezbatere finală la Comisia Europeană pe 22 martie, această fiind ultima dezbatere. Apoi va putea intra pentru aprobare. Nu sunt doar proiecte aruncate pe hârtie“, a declarat Marcel Boloş, în cadrul Conferinţei Capital „Construcţii şi Infrastructură 2016“, desfăşurată săptămâna trecută la World Trade Center din Bucureşti. Oficialul Ministerului Tran­spor­torilor a dat asigurări că până la data de 15 aprilie proiectul de lege privind aprobarea Master Planului General de Transport va fi prezentat spre adoptare Guvernului. „Sper ca până la finalizarea acestei sesiuni parlamentare proiectul de lege să fie avizat şi de Parlament, dar aici nu mai depinde de noi“, a precizat Boloş. Master Planul a fost pus în dezbatere public în urmă cu aproape doi ani de zile, au fost organizate o serie de dezbateri publice, în care cei interesaţi au putut să-şi expună punctele de vedere asupra proiectelor. Unul dintre criteriile asupra căruia s-a discutat cu membrii CE a fost cel al sustenabilităţii economice. „Este pentru prima dată când România are coridoare de importanţă internaţională. Dacă cineva ar schimba traseul acestor coridoare este prevăzută o pedeapsă cu privarea de libertate“, a declarat secretarul de stat.

Pagina 1 din 5
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

Agrointeligenta

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro
loading...