Circulând cu 420 km/h, trenurile au derulat experimentul în provincia Henan, marcând cea mai mare viteză la care au trecut vreodată două trenuri unul pe lângă altul. Testul a avut loc fără probleme, în ciuda presiunilor eoliene extreme generate de viteza mare a trenurilor. Nu au existat probleme pentru căile de rulare şi nici pentru cei aflaţi la bord, fiind înregistrate o serie de date experimentale valoroase.

"Atunci când două trenuri trec foarte aproape unul de altul, presiunea la capete este foarte mare. Mai mult, situaţia creează un mare dezechilibru între presiunea din interiorul trenului şi cea din afară. Experimentul ne-a dezvăluit o serie de situaţii din care putem învăţa şi face îmbunătăţiri", a declarat Wang Yueming, din cadrul Academiei chineze de Ştiinţe a Căilor Ferate.

Pe durata experimentului, trenurile au fost echipate cu peste de 2.000 de senzori care au adunat date privind zgomotul, consumul de energie şi nivelul vibraţiilor. Toate aceste variabile pot schimba dramatic comportamentul trenurilor atunci când acestea ajung la viteze mari. Însă, cele mai noi trenuri din China pot realiza ajustări automate, pentru a face faţă schimbărilor.

"Sistemul pe care l-am folosit pentru experiment funcţionează automat. De aceea, succesul experiementului arată că ne-am însuşit tehnologiile necesare pentru dezvoltarea trenurilor de mare viteză", a declarat Zhou Li, din cadrul departamentului de management al tehnologiei China Railway.

La mai puţin de trei ore după primul experiment, China a făcut din nou istorie, derulând teste cu modele diferite de tren. Cele două experimente vor ajuta la eficientizarea transportului feroviar din China.

Sursa:romanian.cri.cn