PUBLICAȚIILE NOASTRE:

Transporturi si Infrastructura

Salarii de mizerie pentru bagajierii de pe aeroportul Otopeni. Principalele motivele ale grevei de avertisment de 2 ore

Autor: Ştefan Etveş | joi, 21 ianuarie 2016 | 0 Comentarii

Vineri, între orele 13:00-15:00, angajații companiei GlobeGrounde de pe Aeroportul international Otopeni opresc activitatea nemulțumiți de salarii și programul de lucru.

În acest interval de timp, aeronavele TAROM și ale ceilorlați operatorii aerieni deserviti de GlobeGrounde, Air France, KLM, Alitalia, Austrian Airlines, Carpatair, EasyJet, LOT Polish Airlines, Lufthansa, Flydubai, TAP Portugal, Swiss, Cyprus Airways, Aegean Airlines, AirBaltic, Adria Airways, Aerosvit, Air Europa, Air Malta sau EL-AL Israel Airlines, dacă decolează sau aterizează nu vor fi încărcate sau descărcate de bagaje.


Sindicatul Liber de Handling Aeronautic ne-a transmis cele mai importante revendicări ale salariaților GlobeGrounde. „După mai multe întâlniri și negocieri, conducerea GlobeGrounde nici măcar nu ne decontează transportul. Avem programe de lucru atipice, salariații de la handling au o responsabilitate enormă”, ne-au declarat sindicaliștii.

 

Cele mai importante revendicări ale salariaților GlobeGrounde:

 

1. Dimensionarea corectă a personalului în raport cu volumul și condițiile de muncă (din cauza numeroaselor nemulțumiri, peste 150 de oameni și-au dat demisia în ultimii ani, iar din puținele angajări făcute au rămas foarte puțini oameni).


2. Program de lucru care să permită angajaților timp de odihnă/refacere și desfășurării de activități socio-familiale (în momentul de față avem peste 100 de programe de muncă, între 4 si 12 ore, începand cu ora 02:00 dimineața/noaptea și terminându-se la ora 01:00 dimineața/noaptea).


3. Asigurarea transportului sau decontarea acestuia pentru deplasarea la și de la locul de muncă din cauza orelor de începere și terminare a programului de lucru atipic (programul cel mai des uzitat pe aeroport este cel 12/24 - 12/48, fiind cel care acoperă în întregime activitatea continuă din aviație și din acest motiv una din revendicările. angajaților este revenirea la acest program care a fost utilizat mulți ani în companie)


4. Armonizarea condițiilor de muncă cu prevederile legii speciale care reglementează activitatea de handling aeronautic (Legea 95/2008).


5. Revendicări de ordin financiar raportate la specificul domeniului de activitate în care angajații își desfășoară munca. În aviație este responsabilitate enormă în coordonarea activităților de handling, manevrare de bunuri periculoase, muncă în condiții meteo vitrege, stres continuu, volum de muncă mare contratimp implicând procesarea si manevrarea a tone de bagaje, cargo și poștă.

 



SPUNE-TI PAREREAAcum poti comenta si prin intermediul
contului de facebook. DETALII >>

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

spune-ti parerea Acum poti comenta si prin intermediul
contului de facebook. DETALII >>

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.