Reckitt Benckiser, care produce printre altele prezervativele Durex, tabletele Nurofen şi deodorantele Air Wick, a anunţat vineri că va plăti 90 dolari în numerar pentru fiecare acţiune Mead Johnson, o primă de 30% faţă de preţul înregistrat de acţiunile Mead Johnson la închiderea şedinţei de miercurea trecută, cu o zi înainte ca Reckitt să informeze că este în negocieri avansate cu Mead Johnson.

Producătorul britanic de bunuri de larg consum a mai spus că se aşteaptă să finanţeze această tranzacţie din fondurile proprii şi datorii. Incluzând datoria Mead Johnson, valoarea totală a tranzacţiei se ridică la 17,9 miliarde de dolari.

Mead Johnson, care produce o gamă largă de lapte praf comercializată sub marca Enfamil şi suplimente nutriţionale pentru copii, vândute sub numele Sustagen, era considerată de multă vreme o ţintă de preluare pentru giganţii din domeniul alimentelor Danone sau Nestle, în timp ce Reckitt Benckiser nu era considerat un cumpărător evident, având în vedere că nu este prezent pe piaţa alimentelor pentru copii, iar operaţiunile sale din domeniul alimentelor sunt foarte mici. Cu toate acestea, analiştii cred că accentul pus de Reckitt Benckiser pe produsele de îngrijire a sănătăţii precum şi prezenţa importantă a Mead Johnson pe pieţele din America Latină şi Asia, regiuni cu o creştere rapidă a populaţiei, fac din aceasta din urmă o ţintă bună de preluare.

Mead Johnson a înregistrat în 2016 o cifră de afaceri de 3,7 miliarde de dolari şi un profit net de 545 milioane de dolari şi aproape jumătate din vânzările sale sunt realizate în Asia.

După finalizarea tranzacţiei, China va deveni a doua mare piaţă a Reckitt, în urma SUA. În trimestrul patru din 2016, veniturile Reckitt au crescut cu 1%, la 2,76 miliarde de lire sterline, în timp ce analiştii se aşteptau la un avans de 1,7%.

În funcţie de obţinerea aprobărilor din partea autorităţilor de reglementare şi a acţionarilor, Reckitt se aşteaptă ca acordul cu Mead Johnson să fie finalizat până la sfârşitul trimestrului trei din 2017. Agerpres