Noul pick-up are o sarcină utilă de o tonă şi cabină dublă şi se bazează parţial pe arhitectura modelului NP300 a partenerului Nissan. Vehiculul de serie ar urma să fie prezentat în primul semestru al anului următor, iar producţia va începe de la mijlocul lui 2016 la uzina din Mexic a Nissan. Renault intenţionează, de asemenea, să producă acest model şi la uzina sa din Argentina, precum şi la uzina Nissan de la Barcelona.

'Un pick-up de o tonă este prin excelenţă un pick-up global. Avem acum acest produs pentru a trece de la statutul de actor regional la cel de actor mondial', a declarat Ashwani Gupta, director pentru vehicule industriale la Renault.

Grupul auto francez este de 17 ani lider pe segmentul vehiculelor utilitare din Europa, graţie camionetelor şi furgonetelor sale, iar pe piaţa mondială de acest fel controla 3,5% în primul semestru. Pentru a-şi creşte prezenţa, pick-up-urile sunt inevitabile, având în vedere că acestea reprezintă peste o treime (38%) din piaţa mondială a vehiculelor utilitare.

Întrebat care sunt eventualele ambiţii ale Renault pentru piaţa nord-americană, unde pick-up-ul este rege, Ashwani Gupta a răspuns că pentru moment Renault nu are în vedere un astfel de proiect. În SUA şi Canada, piaţa este dominată de pick-up-uri mult mai mari decât Alaskan.

Grupul Renault a prezentat în luna iunie primul său model din gama pick-up, Oroch, derivat din Duster. Mai mic decât Alaskan, Oroch este destinat în special Americii Latine şi va fi produs de la finele acestui an la o uzină Renault din Brazilia.

SURSA: Agerpres