Portofoliul de credite s-a majorat cu 12%, ajungând la 11,387 miliarde lei, faţă de 10,192 miliarde lei în T1 2014, creşterea fiind influenţată de dezvoltarea activităţii pe toate segmentele de clienţi, cu o contribuţie semnificativă (50%) a clienţilor mid corporate şi IMM.

Cota de piaţă în creditare a crescut la 4,9% comparativ cu 4,6% în T1 2014, înregistrându-se o creştere accelerată a creditării în lei. Din total portofoliu, ponderea creditării în lei s-a majorat la 50% în T1 2015 faţă de 45% în acceaşi perioadă a anului 2014.

Veniturile băncii au totalizat 240 milioane lei, fiind cu 17% mai mari comparativ cu cele din primele trei luni ale anului trecut, ca urmare a creşterii afacerii în special în zona clienţilor Retail şi Mid Corporate Banking.

Raportul costuri/venituri a înregistrat o îmbunătăţire faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, diminuându-se la 56% în T1 2015, faţă de 60% în T1 2014. Această îmbunătăţire se datorează faptului că evoluţia pozitivă a veniturilor a depăşit creşterea costurilor.

Şi costurile totale au înregistrat o creştere de 9%, aceasta fiind generată de investiţiile în tehnologie din prima perioadă a anului 2015. Astfel, costurile totale în primul trimestru al acestui an T1 au ajuns la 134 milioane lei, faţă de 123 milioane lei în aceeaşi perioadă din 2014.

Fondurile atrase au crescut, de asemenea, la 14,559 miliarde lei, cu 13% mai mult faţă de T1 2014, evoluţie datorată, în principal, creşterii înregistrate în segmentul de retail, unde s-a majorat atât numărul clienţilor deponenţi cât şi valoarea medie a fondurilor per client.

"Am început 2015 concentrându-ne eforturile pe dezvoltarea unor produse inovatoare în zona digitală şi întărirea prezenţei în segmentul IMM care beneficiază acum de tot sprijinul nostru şi de o abordare dedicată. De asemenea, anul 2015 a marcat o nouă etapă în strategia ING Bank pe piaţa locală, etapă în care clientul este direct implicat în construcţia produselor bancare, oferindu-i astfel mai multă putere de decizie', a declarat Michal Szczurek, CEO ING Bank România.

În primul trimestru al anului 2015, banca a câştigat 44.000 clienţi noi persoane fizice, care se adaugă unui portofoliu de clienţi activi atât pe canalele tradiţionale cât şi pe cele digitale.

'Cu acest portofoliu, ING Bank rămâne cea mai digitalizată bancă din piaţa locală, cu cel mai mare număr de tranzacţii (12 milioane tranzacţii în 2014) şi cele mai mari valori tranzacţionate prin canalele digitale', se menţionează în comunicat.

ING Bank România este parte a ING Group, instituţie financiară internaţională de origine olandeză, care oferă servicii bancare unui număr de peste 33 de milioane de clienţi individuali, companii sau instituţii din peste 40 de ţări.

Înfiinţată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse şi servicii tuturor categoriilor de clienţi – companii mari şi mici, instituţii financiare, mici antreprenori şi persoane fizice.

SURSA: Agerpres