Evenimente Mica publicitate Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Retail

Online sau offline, magazinele de modă se bat în reduceri

Autor: | | 0 Comentarii

Oricât de nefiresc ar părea, fenomenul reducerilor a prins magazinele de modă cu câteva săptămâni înainte de data stabilită ”oficial”. Lucru întâlnit mai ales la retailerii din online.

Ca să alimenteze nevoia de achiziţii a consumatorilor, zeci de magazine care vând exclusiv online au afişat preţuri la jumătate încă din decembrie, cu câteva zile înainte de sărbători. Nici magazinele tradiţionale nu s-au lăsat mai prejos şi au anunţat ”promoţii” în aceeaşi perioadă.

Fie că şi-au dorit, fie că nu, companiile care, în ultimii ani, au investit doar în magazine fizice, au fost obligate de piaţă să pună la punct strategii pentru dezvoltarea din online. Mai pe înţelesul tuturor, fenomenul este explicat de Bogdan Voiculescu, fondator Madam Mitza: ”Reprezentanţii magazinelor tradiţionale sunt mai atenţi în relaţia cu clientul final. Dacă înainte aceste magazine mizau pe faptul că potenţialul cumpărător merge fizic la shopping, acum lucrurile s-au schimbat radical. Acel potenţial cumpărător poate face shopping de la birou sau de acasă, ceea ce înseamnă că magazinele tradiţionale sunt nevoite să lupte cot la cot cu cele din online, tot în online, pentru a pune mâna pe o felie din piaţă”. Mai mult, adaugă el, pe online lucrurile par a fi mai simple în ceea ce priveşte educaţia consumatorului, care are acces la orice fel de informaţie, poate compara uşor preţurile. Aşadar, reducerile nu înseamnă doar un preţ scăzut, ci şi un mod în care vânzătorul atrage noi clienţi pentru viitor.

Cu alte cuvinte, în timp ce magazinele online au propria politică de reduceri şi promoţii, după care funcţionează pe tot parcursul anului, cele din offline le prind din urmă. Împreună, comercianţii au găsit portiţe care să preceadă datele stabilite oficial pentru soldări: 15 ianuarie – 15 aprilie (pentru articolele de iarnă) şi 1 august – 31 octombrie (pentru cele de vară), după ce, în prealabil, primăria de sector sau municipiu a fost notificată în acest sens.

Notificări la Primării

În general, sunt câteva zeci de magazine care depun astfel de notificări, pentru fiecare sector, în cazul Capitalei, de exemplu. ”Începând cu 15 ianuarie anul acesta, 39 de firme care deţin magazine în marile centre comerciale (AFI Cotroceni, Plaza România, Carrefour Orhideea, Militari Shopping Center sau Auchan România) vor aplica reduceri. Printre acestea menţionăm: LC Waikiki Retail, Miniprix,Bershka, Massimo Dutti, Zara, Pull & Bear. Firmele au depus la sediul Primăriei notificări care le permit vânzările produselor anunţate sub denumirea soldare/solduri”, potrivit datelor Primăriei Sectorului 6.

 

”Piaţa de fashion din România este dominată de marile branduri internaţionale, însă a început să crească şi numărul brandurilor locale. Cu ajutorul online-ului, au devenit mai vizibile pe piaţă, iar unele dintre ele sunt foarte apreciate şi la nivel internaţional. În ceea ce priveşte campaniile de reduceri, pe lângă cele clasice de final de sezon sau Black Friday, tendinţa este ca magazinele de fashion, în special e-shop-urile, să dezvolte campanii creative de sales de-a lungul întregului an, astfel încât să atragă atenţia publicului şi creşterea vânzărilor”, spune Mara Eliza Barza, antreprenoare pe segmenul de comunicare.

Diana Nedea, fondator Diane Marie Studio, vine cu o completare: ”Noi aplicăm aceleaşi promoţii şi procente de reduceri atât în magazinul online, cât şi în cel offline. Este adevărat că magazinul online are un ritm accelerat şi poate că şi impulsul de a cumpăra este mai mare. În plus, reducerile sunt mult mai atractive pentru magazinul online. Informaţia este foarte vizibilă, se pot compara oferte”. Grosso modo, fie că vorbim de marile companii (cum este exemplul Inditex, cu brandurile sale celebre răspândite peste tot în lume), fie că ne oprim la antreprenori locali (mai puţin cunoscuţi la nivel internaţional), soldările aduc volume mult mai mari mari decât o perioadă obişnuită. ”Vânzările cresc cu aproximativ 300%”, face o scurtă precizare Bogdan Voiculescu.

Lucru uşor de ghicit după o simplă vizită prin magazine. Cel puţin în weekend, magazinele din marile centre comerciale sunt luate cu asalt şi vând într-o zi cât pentru o lună. ”Am avut recent o clientă care a cumpărat în valoare de aproape 15.000 de lei, inclusiv produse din colecţia nouă”, a punctat reprezentantul unui magazin din Bucureşti.

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Click

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Stirile Tvr.ro

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.