Ideea reintroducerii acestei linii de feribot a fost discutată luni la o întâlnire a guvernatorului regional din Ruse, Stefko Bourdjiev, cu reprezentanţii companiilor de transport. Participanţii la această reuniune au discutat mai multe variante pentru optimizarea traficului pe podul peste Dunăre în timpul efectuării lucrărilor de reparaţii precum şi rutele alternative pentru vehiculele de mare tonaj.

Bulgaria şi România nu au semnat încă un acord cu privire la gestionarea traficului în timpul lucrărilor de reparaţii la podul de la Giurgiu-Ruse. Contractul de reabilitare a Podului peste Dunăre în sensul Giurgiu-Ruse a fost atribuit în luna octombrie 2014 Asocierii Collini Lavori S.p.A.- Tecnic Consulting Engineering. Contractul are o perioadă de 16 luni, investiţia fiind finanţată din Fondul European de Dezvoltare Regională prin POS-T 2007- 2013. Lucrările de reabilitare urmează să fie finalizate până la 31 decembrie 2015.

Podul peste Dunăre a fost inaugurat în 1954, iar ultima reparaţie capitală a fost efectuată în 1997. (Sursa: Agerpres)