Mai exact, CNADNR a cumparat 69 de autofreze de capacitate medie, 31 de autofreze de curatat zapada de capacitate mare si 7 vehicule echipate pentru interventii speciale pe timp de iarna.

 

Cele mai multe utilaje, reapectiv 12 de capacitate medie si 11 de capacitate mare, au fost repartizate Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Bucuresti.

 

Oficialii CNADNR au explicat ca interventiile intarziate din ultimele ierni s a datorat vechimii utilajelor, vehicule care au o vechime medie de peste 35 de ani. Cristian Andrei, director in cadrul CNADNR, in iarna 2011-2012 ne am dat seama, dup ce mai multe drumuri si autostrazi au fost inchise din cauza zapezii, ca utilajele vechi nu mai fac fata.

 

"Utilajele sunt achizitionate pentru zapezi extraodinare, acestea sunt utilizate pentru zonele de drum unde zapada depaseste in strat de zapada de 50 cm. Conform normativelor, drumul national sau inchis din cazua lipsei vizibilitatii si a stratului de zapada, cu ajutorul acestot utilaje trebuie redeschis in 12 ore", a explicat Cristian Andrei.