Expoziția de la Frankfurt a fost, prin urmare, un nou exemplu al transformării tehnologiilor de top costisitoare în unele care se adresează tuturor. Președintele VDA (Asociația Industriei Auto Germane), Matthias Wissmann, a susținut în deschiderea IAA din acest an că mobilitatea din aglomerările urbane are nevoie de noi soluții. Unele inteligente, menite să rezolve măcat parțial problemele de trafic și parcare. Așa au apărut automobile care frânează singure atunci când detectează obstacole, ajută șoferul să se strecoare în trafic, își găsesc locul de parcare și chiar se deplasează singure către acesta. Sunt doar primii pași către era mașinilor autonome. De altfel, Stefan Ponikva, directorul de comunicare al diviziei ConnectedDrive a BMW, a declarat în exclusivitate pentru Capital că firma germană ar putea trimite pe șosea un astfel de vehicul în câteva zile dacă nu ar exista probleme legate de legislație și infrastructură. Și BMW nu este singurul producător pregătit pentru o astfel de revoluție. Audi, Mercedes-Benz și chiar constructori fără titulatura „premium” atașată vehiculelor comercializate, dețin în prezent tehnologia necesară mașinilor autonome sau măcar părți din aceasta.

Mai multe detalii despre mașinile conectate, electrice și autonome veți putea citi în suplimentul Capital AUTO apărut astăzi împreună cu revista. Veți găsi informații despre toate premierele mondiale precum BMW Seria 7, Alfa Romeo Giulia , Audi A4, Bentley Bentayga, Ferrari 488 Spyder, Jaguar F-Pace, Lamborghini Huracan Spyder, Mercedes S-Class Cabriolet, Mitsubishi Outlander, Opel Astra, Porsche 911, Mini Clubman, Renault Megane, Rolls-Royce Dawn, Honda Civic Type R, Toyota Prius, dar și despre cele mai interesante concepte, Honda Project 2&4 Concept, Mercedes-Benz IAA, Mazda Koeru Concept, Audi e-tron quattro, Bugatti Vision GT, Porsche Mission E, Nissan GRIPZ și multe altele.