CITEŞTE ŞI

Cum afectează CAZIERUL JUDICIAR preţul RCA

Autor: |

DEGEABA? Sistemul bonus-malus, aplicat la asigurările RCA, funcţionează de aproape patru ani în România, afectează până la 15% dintre şoferi şi nu îmbunătăţeşte prea mult circulaţia pe drumurile publice, pentru că avem un număr ridicat de accidente, comparativ cu alte state UE

Sistemul de asigurări din România, aşa cum este el conceput, vrea să fie generos cu şoferii disciplinaţi şi aspru cu aceia care dau cu maşina peste vreun partener de trafic. În acest scop, există sistemul bonus-malus, introdus de la 1 ianuarie 2010 pentru persoane fizice şi de la 1 ianuarie 2012 pentru persoane juridice. Acesta cuprinde 14 clase de bonus (cu reducerea primei RCA), 8 de malus (cu majorarea primei) şi una denumită B0, care nu implică nici reducere, nici majorare. „Reducerea maximă ce poate fi acordată, aferentă clasei B14, este de 50% din valoarea primei de asigurare. Ea poate fi obţinută după 7 ani de la momentul aplicării sistemului bonus-malus“, informează Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF). Cât de bine conduc şoferii români? 7 din 100 de maşini din România au provocat anul trecut daune acoperite de RCA spre deosebire de 5 în Polonia, 4,4 în Croaţia, 4 în Lituania sau 3 în Ungaria. Rata combinată a daunelor pe segmentul RCA în 2013 a fost printre cele mai mari din Europa: 130,8%, relevă o analiză efectuată de UNSAR – Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România. Dar unii jucători din piaţa asigurărilor au viziuni un pic diferite. „Din datele pe care le deţinem la companie, România nu are chiar cea mai mare frecvenţă de daune din Europa. Potrivit acestor date, noi ne situăm la 8%-9%, în timp ce Ungaria se află la 10%-12%. Frecvenţe mai mici au ţări ca Austria sau Germania, cu un nivel de 4%-5%“, a spus, pentru Capital, Ionel Dima, director general la compania de regularizări de daune Avus România.

De ce facem multe accidente

Pagina 1 din 3
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

Agrointeligenta

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro
Completeaza formularul și trimite-l pentru ca bănuțul găsit să intre în pușculița ta.
Nume: Prenume: Varsta: Email: Localitate: Judet: Telefon:


Sex: M / F




loading...