CITEŞTE ŞI

Transporturi si Infrastructura

CFR: Peste 1.000 de kilometri de cale ferată, scoşi la licitaţie pentru închiriere

Autor: Capital.ro | joi, 18 septembrie 2014 | 4 Comentarii

Compania Naţională de Căi Ferate 'CFR' organizează, vineri, la Bursa Română de Mărfuri (BRM), licitaţie publică cu strigare pentru închirierea a 1.016,2 kilometri de cale ferată (29 secţii CF), care aparţin infrastructurii feroviare neinteroperabile.

Prin programul de închiriere a secţiilor de cale ferată neinteroperabilă, CFR respectă unul dintre angajamentele asumate în faţa organismelor internaţionale, subliniază compania.

'Gestionarii de infrastructură privaţi, care vor închiria una sau mai multe secţii CF neinteroperabile, contribuie la menţinerea transportului feroviar pe aceste trasee şi la revigorarea sistemului feroviar', a declarat directorul general al CFR, Macarie Moldovan.

Potrivit unui comunicat al CFR, durata de valabilitate a contractului de închiriere este de patru ani, iar criteriul de atribuire va fi preţul cel mai mare.

Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 19 septembrie, ora 9,00, deschiderea acestora urmând să aibă loc în aceeaşi zi, la ora 10,00, la sediul Bursei Române de Mărfuri şi pot participa persoane juridice române care au calitatea de operatori licenţiaţi de transport feroviar, conform condiţiilor menţionate în documentaţie.

Ofertele se pot depune pentru una sau mai multe secţii de circulaţie, aflate pe raza sucursalelor regionale de cale ferată Bucureşti, Craiova, Timişoara, Cluj, Braşov, Iaşi, Galaţi şi Constanţa.

Secţiile neinteroperabile aflate pe raza Sucursalei Regionale CF Bucureşti sunt: Ploieşti Vest - Târgovişte Nord - Fieni - Pietroşiţa, Diţeşti - Gura Palăngii, I.L. Caragiale - Diţeşti - Moreni, Ploieşti Nord - Măneciu, Câmpina - Câmpiniţa - Telega, Ploieşti Sud - Armăşeşti.

Pe raza Sucursalei Regionale CF Craiova, se scoate la licitaţie secţia neinteroperabilă Bradu de Sus - Bradu Rafinărie - Pârvu, iar pe raza Sucursalei Regionale CF Timişoara secţiile neinteroperabile Caransebeş - Bouţari, Haţeg - Subcetate şi Oraviţa - Anina.

Secţiile neinteroperabile aflate pe raza Sucursalei Regionale CF Cluj sunt: Câmpia Turzii - Turda, Ilva Mică - Rodna Veche, Botiz - Bixad, Baia Mare - Baia Mare Nord, iar pe raza Sucursalei Regionale CF Braşov - Chileni - Voşlobeni, Sebeş Alba - Petreştii de Pădure.

Pe raza Sucursalei Regionale CF Iaşi, secţiile neinteroperabile ce vor fi licitate sunt: Dorneşti - Gura Putnei - Putna, Dornişoara - Floreni, Gura Humorului - Dărmăneşti, Crasna - Huşi, Zorleni - Fălciu Nord şi Piatra Neamţ - Bicaz.

Pe raza Sucursalei Regionale CF Galaţi se scoate la licitaţie secţiile neinteroperabile Făurei - Tecuci, Mărăşeşti - Panciu, Comăneşti - Moineşti şi Făurei - Urziceni, iar pe raza Sucursalei Regionale CF Constanţa secţiile Slobozia Veche - Ţăndărei, Medgidia - Tulcea Oraş şi Medgidia - Negru Vodă.

CFR are posibilitatea să ofere în regim de închiriere - prin licitaţii publice la Bursa Română de Mărfuri - secţiile de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile către operatori economici, conform prevederilor HG 643/ 2011. Operatorii economici, desemnaţi câştigători, sunt obligaţi să preia şi personalul CFR existent sau care îşi desfăşoară activitatea pe secţia sau grupul de secţii aferent necesar pentru asigurarea pachetului minim social existent la momentul închirierii, în conformitate cu prevederile legislative, precizează compania.

SURSA: Agerpres

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Capital - Google+
Transforma in PDF
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

Transporturi si Infrastructura

15 august 2016

Primul metrou cu motor permanent magnet a fost pus în funcțiune

Transporturi si Infrastructura

11 august 2016

MT: Rută alternativă mai bine semnalizată către sudul Litoralului

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.