Declaraţia îi aparţine lui Dan Petre, Phd-Partner, Business Developer D&D Research. Pe datele celui mai recent raport, la iniţiativa Universităţii Româno-Americane, peste 95% din tineri au ultimul cuvânt de spus atunci când îşi aleg universitatea şi îşi asumă această alegere. Acum, deciziile părinţilor se ală pe al doilea loc, în proporţie de 3,7%.

Atunci când îşi aleg facultatea,viitorii studenţi au în vedere mai întâi campusul, care să pună la dispoziţie cele mai noi laboratoare şi tehnologii. Totodată, privilegiile dorite de viitorii studenţi vizează şi oportunităţile de studii care le sunt oferite de facultatea pe care vor să o urmeze. Astfel, aceştia îşi doresc să beneficieze de burse de studii şi locuri fără taxă.

” Mă bucur că tinerii sunt cei care își aleg propria carieră, dar în procesul decizional cred că, explicit sau implicit, intervin și alți factori. Este responsabilitatea sistemului educațional, în ansamblul său, dar și al familiei să susțină tinerii, în mod responsabil și cu profesionalism, în procesul de lămurire cu ei înșiși în ceea ce privește viitoarea carieră academică. Decizia este a tinerilor, dar procesul de identificare a abilităților acestora, de dezvoltare a lor, de încurajare a exprimării unei opțiuni, în mod obiectiv, nu este unul foarte simplu și prezintă un anumit nivel de complexitate. Este extrem de important ca tinerii să-și urmeze vocația, pentru ca, mai apoi, să performeze în carierele lor profesionale”, spune Ovidiu Folcut, Rectorul Universităţii Româno – Americane.

În acelaşi timp, pentru tineri este foarte important  „să aibă șanse mari de angajare imediat după absolvire”, urmat de „posibile parteneriate cu firme care oferă internshipuri”. Astfel, peste 60% au drept criteriu personal în alegerea universității „sa fie într-un oraș cu potențial profesional”.

Criteriul pe primul loc în ceea ce privește imaginea și cultura unei universități este „sa fie o universitate puternic recomandata”, cei mai mulți dintre tineri alegând „absolventi ai universităților respective” ca principală sursă de informare privind universitățile din România. 

 Studiul a fost realizat în perioada aprilie – mai 2016 și este reprezentativ la nivel național pentru orașe cu peste 50.000 de locuitori. Ancheta sociologică a fost efectuată telefonic pe 675 de persoane, tineri 16-23 ani (50%) și părinți cu copii între 16-23 ani (50%).