Compania Naţională de Drumuri şi Autostrăzi nu are buget evidenţiat separat ca în anii anteriori. Compania se află în subordinea SGG care are un buget de cheltuieli pentru transporturi de 6,11 miliarde lei. Proiectele cu finanţare din fonduri UE nerambursabile au prevăzute 4 miliarde lei, în creştere cu 78% faţă de 2014 şi de 900 milioane lei din fonduri nerambursabile, cu 13,6% în scădere faţă de 2014.

citiți și: Iohannis va primi mai puțini bani decât Băsescu

Priorităţile în domeniul transporturilor pentru 2015 şi în perspectivă sunt conform raportului asupra bugetului:

Construcţia Autostrăzii Nădlac-Arad-Bucureşti pentru a lega România de Europa (Coridorul IV) – finalizarea lucrărilor;

Construcţia Autostrăzii Transilvania – continuarea lucrărilor;

Construcţia Autostrăzii Bucureşti-Ploieşti-Braşov, prin finalizarea tronsonului Braşov-Predeal-Comarnic;

Construcţia Autostrăzii Bucureşti – Ploieşti – Focşani – Bacău – Paşcani – demararea proiectului la Coridorul IX paneuropean;

Construcţia Autostrăzii de Sud Bucureşti – Alexandria – Craiova – Drobeta –Turnu Severin – Timişoara – demararea proiectului;

Realizarea a 50 de variante de ocolire

Reabilitarea podurilor şi pasajelor
 

Citiți și: Finanţele au finalizat bugetul pentru 2015. Care sunt principalele coordonate?
 

Reabilitarea liniei de cale ferată Bucureşti-Constanţa – obiectiv cu finalizare în anul 2016

Electrificarea liniei de cale ferată Doaga-Tecuci-Barboşi – obiectiv cu finalizare în anul 2017

Finalizarea până la finele anului 2016 a lucrărilor la obiectivul Magistrala IV pentru secţiunea Parc Bazilescu-Lac Străuleşti precum şi a celor de la obiectivul Facilităţi pentru accesul persoanelor cu handicap în reţeaua de metrou

Suma totală prevăzută în bugetul României pentru transporturi este 25 miliarde lei, în 2015, inclusiv banii care ar urma să fie primiţi de la Uniunea Europeană prin fonduri structurale.

Lista investiţiilor aflate în derulare care primesc finanţare de la UE:

  • Construcţia Autostrăzii Orăstie – Sibiu, km 0+000 – km 82+070

 

  • Reabilitarea liniei de cale ferată Braşov – Simeria, componentă a Coridorului IV Pan-European, pentru circulaţia trenurilor cu viteză maximă de 160 km/h, secţiunea Sighişoara – Coşlariu (Finanţat din titlul 56.03 – Programe din Fond de Coeziune)

 

  • Extreme Light Infrastructure – Nuclear Physics (ELI-NP)

 

  • Măsura ISPA 2000/RO/16/P/PT/001 – Reabilitarea secţiunii Băneasa-Feteşti de pe linia de cale ferată Bucureşti – Constanţa

 

Citiți și: Guvernul taie o treime din bugetul DNA

 

  • Construcţia autostrăzii Timişoara – Lugoj şi variantei de ocolire a oraşului Timişoara la standard de autostradă, km 44+500 – km 79+625

 

  • Finalizare dig de larg în Portul Constanţa  (Finanţat din titlul 56.01 – Programe din Fond de Dezv. Regionala)

 

  • Construcţia Variantei de Ocolire a Municipiului Braşov

 

  • Reabilitare DN56, Craiova – Calafat, km 0+000 – km 84+020

 

  • Îmbunătăţirea condiţiilor de navigaţie pe Dunăre între Călăraşi şi Brăila, km  375 – km 175  (Finanţat din titlul 56.03 – Programe din Fond de Coeziune, dini 84.01.55.01 -Transferuri interne, respectiv din 84.01.55.01.28 – Chelt. neeligibile ISPA – Fonduri nerambursabile si din 84.08.55.01.09 – Programe ISPA)

 

  • Constructia Autostrăzii Sebeş – Turda, km 0+000 – km 70+000

 

  • Construcţia Autostrăzii Lugoj – Deva

 

  • Reabilitare DN 76, Deva – Oradea, km 0+000 – km 184+390

 

  • Modernizare DN 5 sectorul Bucureşti – Adunaţii Copăceni

 

  • Construcţia Autostrăzii Nădlac – Arad, km 0+000 – km 38+882

 

  • Protecţia şi reabilitarea părţii sudice a litoralului românesc al Mării Negre în zona Municipiului Constanţa (Mamaia Sud, Tomis Nord, Tomis Centru şi Tomis Sud) şi Eforie Nord, judeţul Constanţa

 

  • Reabilitare DN6 Alexandria – Craiova

 

  • Construcţia Variantei de Ocolire a Municipiului Constanţa la standard de autostradă, km 0+000 – km 21+775

 

  • Reabilitare DN 15 Tg. Mureş– Reghin, km 69+500- km 109+940 şi DN15A Reghin – Sărăţel km 0+000 – km 46+597

 

  • Reabilitare DN 14 Sibiu – Mediaş – Sighişoara, km 0+000 – km 51+100 şi km 57+500 – km 89+400

 

  • WATMAN-Sistem informaţional pentru managementul integrat al apelor

 

  • Teatrul Naţional „ I.L. Caragiale” Bucureşti – Stabilitatea şi siguranţa în exploatare optimizarea funcţională

 

  • Alte patru proiecte sunt finanţate de la bugetul de stat : 
  • Canal navigabil Dunăre-Marea Neagră; DCS 300/1978;

 

  • Canal navigabil Poarta Alba-Midia, Năvodari; DCS 409/1983;

 

  • Refuncţionalizare imobil Spital Clinic de Urgenţă cu 300 de paturi Iaşi, în curs de execuţie, pentru amenajarea Institutului Regional de Oncologie 300 paturi Iaşi

 

  • Autostrada de Centură a Municipiului Bucureşti – Sector Centură Sud km 52+770 – 100+90