Asociaţia, care reuneşte principalele companii producătoare de elemente prefabricate din beton, arată că reabilitarea DN 66 între Bumbeşti Jiu şi Petroşani a început în 2009 cu nenumărate întreruperi şi probleme în realizarea lucrărilor, cu termene amânate, care au avut ca rezultat închideri repetate şi restricţii de tonaj pe acestă arteră. Practic, acesta este drumul naţional cu cel mai lung parcurs de reabilitare.

„Întârzierile şi procedurile nefinalizate pentru DN 66 Bumbeşti Jiu – Petroşani au implicaţii negative extrem de importante în circulaţia mărfurilor şi, în consecinţă, în derularea activităţilor economice atât pentru agenţii economici din partea de Sud a ţării, cât şi pentru cei din Centru/Vest, rutele ocolitoare disponibile fiind total ineficiente din punct de vedere al costurilor şi al timpilor de parcurs“, se arată într-un comunicat al asociaţiei.

DN 66 este principala artera care face legătura între Oltenia şi Valea Jiului, iar lucrările de reabilitare ale acesteia au fost împărţite încă din 2012 în două tronsoane. Lucrările la tronsonul Rovinari – Bumbeşti Jiu, în lungime de 36,48 km, au fost atribuite socierii Comsa S.A.U. – Corporate Management Solutions printr-un contract în valoare de 146,3 mil. lei. Execuţia a început în aprilie 2013, iar lucrările au fost realizate în proporţie de 93,22%, potrivit datelor CNADNR.

Lucrările la tronsonul Bumbeşti Jiu – Petroşani, în lungime de 32,27 km, au fost preluate de asocierea Copisa Constructora Pirenaica, Chiruli Andrea Impresa Individuale şi Coremi Inter printr-un contract în valoare de 185,6 mil. lei. Spaniolii au început, conform contractului, în octombrie 2012 şi au ca dată de finalizare luna noiembrie a acestui an. Până acum, lucrările au fost realizate în proporţie de 78%, deoarece s-au întâmpinat o serie de probleme cu privire la exproprieri.