Potrivit condiţiilor publicate vineri pe pagina de Internet a Ministerul Transporturilor, firmele care doresc să participe la licitaţie trebuie să aibă o experienţă de operator al unui aeroport internaţional cu un trafic de cel puţin şase milioane de pasageri pe an, să dispună de echipamentul tehnic necesar şi personalul calificat, să aibă experienţă în construcţia de infrastructuri aeroportuare şi să ofere garanţii de finanţare. 

De asemenea, concesionarul va fi obligat să investească cel puţin 307 milioane leva pe perioada concesiunii pentru construirea unui nou terminal cu o capacitate anuală de trei milioane de pasageri. De asemenea, Guvernul de la Sofia vrea un comision anual de 9,96 milioane de leva pe întreaga durată a concesiunii. 

Ministerul Transporturilor din Bulgaria precizează că termenul limită pentru depunerea ofertelor este 20 octombrie. Plata iniţială şi comisionul anual au o pondere de 55% în criteriile de selecţie a ofertelor, urmate de planul de afaceri cu 25%, planul de investiţii cu 15% şi măsurile de securitate cu 5%. 

Luna trecută, ministrul bulgar al Transporturilor, Ivailo Moskovski, estima că tranzacţia de concesionare a aeroportului din Sofia ar urma să aducă 1,2 miliarde leva (695 milioane de dolari) la bugetul statului. Moskovski a mai spus atunci că operatorii aeroporturilor din Munchen, Frankfurt, Zurich, Lyon, Dublin şi Heathrow (Londra), precum şi o serie de companii din Qatar, Turcia şi China, şi-au manifestat deja interesul de a participa la licitaţia pentru concesionarea principalului aeroport din Bulgaria. 

Aeroportul din Sofia are două terminale cu o capacitate anuală maximă de 4,4 milioane de pasageri. În 2015, traficul de pasageri pe aeroportul din Sofia a crescut cu 7% până la patru milioane de pasageri. Compania aeriană irlandeză Ryanair intenţionează să deschidă o bază de operaţiuni pe aeroportul Sofia. 

AGERPRES