"Ideea de management al destinaţiei este o idee destul de nouă, pe care încă nu am pus-o în practică, dar vrem să învăţăm foarte mult din această conferinţă. Este foarte important pentru noi, la 25 de ani de la deschiderea graniţelor, să reîncepem să aducem turişti în România", a spus vicepremierul. 

Borc a adăugat că nu trebuie uitat faptul că românii nu au putut călători în străinătate înainte de 1989, iar, după Revoluţie, a urmat un val de călătorii în străinătate absolut normal la acea dată după deschiderea graniţelor. 

"Acum turiştii români redescoperă România şi este foarte important să avem încredere în destinaţiile noastre, să mergem să vizităm, să lăudăm ce este bun, să atragem atenţia când este vorba să corectăm ceva. Dar să fie foarte clar: dacă noi nu suntem mândri de destinaţiile noastre, turiştii străini nu vor fi niciodată atraşi", a afirmat Borc. 

Întrebat care ar fi sectoarele turistice pe care ar trebui să le promoveze intens România, el a enumerat turismul balnear, ecoturismul, turismul rural şi cel cultural, alături de Delta Dunării. 

Autoritatea Naţională pentru Turism (ANT), în parteneriat cu Organizaţia Mondială a Turismului (OMT), organizează joi Conferinţa Internaţională "Managementul integrat al calităţii pentru destinaţiile turistice: cheia pentru competitivitate". 

Acest eveniment, de o importanţă majoră pentru turismul naţional şi internaţional, îşi propune, prin tematica abordată, să promoveze şi să dezvolte la nivel internaţional noul trend în domeniul turistic, legat de organizaţiile de management al destinaţiilor, care presupune o viziune integrată a tuturor elementelor care definesc şi conturează o destinaţie turistică. La toate aceste discuţii participă peste 100 de oficiali ai industriei turistice internaţionale. 

AGERPRES