Mai sunt numai câteva săptămâni în care vremea va fi prietena celor care călătoresc la bordul unui vehicul decapotabil. Cum statistica arată că românii au reînceput să prindă gustul mașinilor în care vântul îți flutură pletele, iar privirea nu îți este îngrădită de o carapace de metal care – în ciuda sistemului de aer condiționat – se încinge în razele soarelui, un drum pe șoselele de munte mărginite de brazi înalți și stânci semețe poate fi un moment de relaxare binevenit. Asta, desigur, dacă nu alegi „parcările“ DN1 sau Transfăgărășan.

Cu această idee în minte am pornit la drum la bordul unui vehicul decapotabil care, prin liniile sale dinamice și elegante, atrage privirile ca un magnet. BMW 640d xDrive Cabriolet este, poate, cel mai frumos vehicul de acest fel existent pe piața autohtonă, cu un aspect exterior completat de un habitaclu în care fiecare detaliu pare să emane confort și lux. Din nefericire însă, în ciuda dimensiunilor considerabile ale mașinii – lungime 4,84 m – ocupanții locurilor din spate pătrund cu greu în vehicul și nici nu au suficient loc pentru picioare. Unde mai pui că, la viteze de peste 50 – 60 km/h, curentul de aer care răzbate către banchetă  tinde să devină un adevărat uragan. Prin urmare, în ciuda celor 4 locuri disponibile conform manualului de utilizare, Seria 6 rămâne un cabriolet recomandat doar celor doi ocupanți din față. Există, desigur, și varianta utilizării vehiculului cu plafonul extins, însă o astfel de idee penalizează drastic motivul pentru care este achziționată o astfel de mașină.

Lăsând deoparte neajunsurile cronice ale majorității cabrioletelor – pentru că în orice astfel de vehicul cu mai mult de două locuri ocupanții banchetei din spate sunt pradă sigură curenților puternici de aer, chiar dacă este utilizat deflectorul de vânt – este demn de menționat comportamentul rutier aproape fără reproș al Seriei 6. Dotată cu propulsorul diesel de 3.0 litri cu șase cilindri în linie, mașina pare să aibă rezerve nebănuite de putere în orice condiții.  Accelerațiile fulminante care te lipesc, la propriu, de scaun, mecanismul de frânare performant și, mai ales, un sistem de suspensie impresionant, fac dintr-o călătorie cu BMW 640d xDrive o adevărată încântare, fie că este abordat un stil de conducere sportiv sau unul liniștit, foarte potrivit pentru a admira în voie frumoasele peisaje din munții României. În plus, grație tracțiunii integrale, virajele abordate agresiv sunt gestionate fără probleme.

Vorbind despre una dintre cele mai mari și mai luxoase cabriolete de pe piața autohtonă, prețul este pe măsură. În varianta 640d xDrive Cabriolet modelul, prețul de catalog e de 98.520 de euro, însă cu dotările opționale existente pe modelul testat, prețul a urcat la 120.892 de euro. Acest cost astronomic ascunde însă echipamente opționale de top precum Head-Up Display, EDC (Electronic Damper Control), sistem audio Harman Kardon, camere video pentru mersul cu spatele și vedere 360 de grade, scaune „Confort“ cu ventilație și multe altele, mai mult sau mai puțin utile.