"În cifre exacte, pregătirea şi derularea procesului de vot prin corespondenţă, în perioada 28.10.2016 – 08.12.2016, orele 24:00, în limita competenţelor atribuite Poştei Române prin lege, arată astfel: transmiterea de trimiteri poştale conţinând documente necesare votului prin corespondenţă către toţi cei 8.889 de cetăţeni români înscrişi în Registrul Electronic, provenind din 55 de ţări; implicarea a 9 companii aeriene şi 56 de operatori poştali în procesul de distribuire externă a tuturor buletinelor de vot; predarea a 4.561 de plicuri conţinând voturile cetăţenilor din diaspora, înscrişi în Registrul Electronic, către Biroul electoral pentru votul prin corespondenţă, acest proces finalizându-se în data de 08.12.2016, orele 24:00", se menţionează în comunicatul citat. 

Cele mai multe trimiteri poştale conţinând documente necesare votului prin corespondenţă au plecat către Spania (2.794), Italia (1.228), Republica Moldova (880), Germania (618) şi Marea Britanie (594). 

În 11 octombrie, Poşta Română arăta că alegătorilor care au optat să voteze prin corespondenţă şi s-au înscris în Registrul Electoral le vor fi expediate (cu confirmare de primire) următoarele documente necesare votării: un plic exterior autoadresat, un plic interior, un autocolant cu menţiunea 'votat', certificatul de alegător, buletinul de vot prin corespondenţă şi instrucţiuni privind exercitarea dreptului de vot. 

Potrivit comunicatului, Comunicatul Poşta Română a fost desemnată să contribuie la buna desfăşurare a votului prin corespondenţă pentru alegerile parlamentare din 2016, prin organizarea tuturor acţiunilor subscrise derulării serviciilor poştale subsecvente, respectând prevederile Legii nr. 288/2015 privind votul prin corespondenţă. 

"Alegerile parlamentare din 11 decembrie 2016 sunt organizate şi se vor desfăşura după norme şi proceduri noi, menite să faciliteze exercitarea dreptului de vot. În premieră, la acest scrutin, cetăţenii cu drept de vot şi-au putut exprima opţiunile şi prin intermediul votului prin corespondenţă", se mai arată în comunicat. 

Astfel, instituţia a asigurat servicii poştale specifice pentru expedierea în străinătate a documentelor necesare votului prin corespondenţă, către cetăţenii înscrişi în Registrul Electronic, conform datelor furnizate de Biroul electoral pentru votul prin corespondenţă; servicii poştale specifice de prelucrare, înregistrare şi predare a plicurilor cu voturi transmise de cetăţeni către Biroul Electoral pentru votul prin corespondenţă; servicii poştale specifice de prelucrare a expediţiilor internaţionale sosite după încheierea perioadei electorale şi de predare a acestora către Biroul electoral pentru votul prin corespondenţă. 

"Precizăm că responsabilitatea Poştei Române privind prelucrarea, manipularea şi transmiterea către Biroul electoral pentru votul prin corespondenţă a plicurilor ce conţin voturi survine doar din momentul intrării acestora în circuitul poştal propriu, respectiv în Biroul de Schimb Internaţional al companiei", se mai precizează în comunicat.  Agerpres