"Am înţeles că sunt foarte multe ONG-uri care vă controlează. Ele nu au niciun drept de control. ANPC controlează tot ce ţine de etichetare. Am specificat într-un articol de lege că ONG-urile nu au drept de control asupra agenţilor economici şi, de aceea, nu vreau să aud că vin tot felul de ONG-uri cu diferite legitimaţii. Credeţi-mă, am văzut nişte legitimaţii că mă ridic şi eu în picioare, zici că sunt de CIA şi FBI, cum să nu se sperie vânzătorul. Nu. ONG-urile nu au drept de control", a spus Dunca.

Acesta a precizat că atribuţiile ANPC sunt "informarea corectă, completă şi precisă a consumatorului", iar eticheta reprezintă trasabilitate şi interfaţa dintre operatorul economic şi consumator.

"ANPC vă stă la dispoziţie dacă sunt probleme să le clarificăm şi să venim cu soluţii optime de rezolvare şi nu uitaţi că, în primul rând, suntem consumatori şi pe urmă operatori economici şi administratori", a menţionat preşedintele ANPC.

Potrivit sursei citate, o analiză realizată de ANPC a arătat că produsele româneşti încep să fie din ce în ce mai credibile, fiind tot mai puţine reclamaţii în ultimul an.

ANPC a primit în jur de 200 de sesizări şi reclamaţii de la consumatori referitoare la creşterea preţurilor la alimente sau referitoare la practici comerciale incorecte. AGERPRES