Altex a avut anul trecut cele mai bune rezultate din istoria companiei. Cifra de afaceri a fost de 433 milioane de euro, faţă de 322 milioane euro în 2014. Rezultatele bune sunt puse pe seama creşterii salariilor româniilor, a reduceri TVA-ului la alimente, dar şi ieşirea din piaţă a concurentului Domo.

În ceea ce priveşte piaţa de electro-IT de anul trecut, aceasta a fost estimată de compania de cercetare GfK la 2,5 miliarde de euro, în creştere cu 12,5%, faţă de 2014. În categoria produse electronice, estimată la 300 milioane euro, televizoarele au înregistrat cea mai mare, vânzările trecând pragul de un milion de unităţi, adică o creştere de 7,8%. În categoria electrocasnice mari, piaţa a fost de 340 milioane de euro, în creştere cu 17,2%.  Anul trecut s-au vândut 490.000 de maşini de spălat şi 420.000 de frigidere.  În ceea ce priveşte electrocasnicele mici piaţa a fost de 125 milioane de euro, în creştere cu 13%. Piaţa de IT şi de telecom au crescut cu 4,3% (340 milioane euro), respectiv 22% (370 milioane euro). În ceea ce priveşte familia de produse din fiecare segment, laptopurile au fost cele mai populare produse IT cu 480.000 vândute, creştere de 10,5%, iar smartphone-urile au înregistrat o creştere de 26%, la 3 milioane de unităţi.

Pentru anul acesta, Altex şi-a propus să mai deschidă 5-10 magazine în locuri în care compania are o prezenţă limitată. Spre exemplu singura localitate unde Altex nu are nicin magazin este Caransebeş. De asemenea, în următorii doi ani compania va ataca pieţele vecine. “Pentru o companie precum Altex care ceva obligatoriu extindere în ţările vecine. Nu exclud extinderea pe mai multe pieţe deodată, dar acest lucru se va întâmpla în 2017-2018”, a declarat Dan Ostahie, CEO Altex. Oficialii Altex consideră că anul acesta compania avea o creştere peste media pieţei, care estimată la 10-15%.

Cu o vechime de 23 de ani pe piața din România, compania are o rețea de 109 magazine Altex și Media Galaxy și un portofoliu de 20.000 de articole electro-IT. Numărul de angaţi este de 2.642, dintre care 1.775 de persoane lucrează pentru Altex, iar 867 pentru Media Galaxy. În 2015, grupul a ajuns la o suprafață totală de vânzare de peste 120.000 mp. În ceea ce privește volumul de vânzări, compania înregistrează 20.000 de produse vândute zilnic în magazinele tradiționale și pe platformele online – altex.ro și mediagalaxy.ro.