Conform unui comunicat al companiei, eMAG va contribui cu 25,8 milioane de euro la dezvoltarea regională în perioada 2014-2021, sumă care înseamnă costurile salariale și impozitul pe profit în perioada menționată.

Centrul de software, care va fi construit în București, va genera 203 locuri noi de muncă și va furniza prima aplicație în luna octombrie a anului în curs. Pentru proiectul de investiții, eMAG a aplicat, cu suportul consultanților Deloitte România, și pentru ajutoare de stat, primind, la finalul lunii iunie, un acord pentru finanțare din bugetul de stat în valoare de 6,65 milioane de euro din partea Ministerului Finanțelor Publice (MFP), se arată în sursa citată.

“Apreciem faptul că instituțiile de stat au fost deschise și ne susțin în noile proiecte de investiții prin care ne propunem să susținem, la rândul nostru, economia locală. Cele 200 de locuri de muncăse vor adăuga, astfel, tuturor celorlalte beneficii pe care le-am generat până acum în România. Ne referim aici la cei peste 500 de furnizori români pe care îi avem, la cele peste 10 companii de training cucare lucrăm în mod constant, la companiile de media, la dezvoltatorii de real estate pentru spațiile de birouri și logistice, iar aceasta reprezintă numai o parte din demersurile noastre cu impact semnificativ în economia locală”, a declarat, în comunicat, Tudor Manea, Vicepreședinte și Director Resurse Umane & Tehnologie.

România, centru regional de Internet și tehnologie

Proiectul face parte din strategia de extindere la nivel european a platformei eMAG. Cea mai cunoscută și utilizată platformă de comerț electronic din România, cu vânzări, în 2013, în valoare de 188 milioane de euro și cu o țintă de peste 260 milioane de euro pentru acest an, s-a extins deja pe două piețe regionale: Ungaria și Bulgaria.

“Extinderea pe piețele externe va continua. Ritmul nostru de dezvoltare este unul accelerat și vom ajuta la transformarea României într-un centru regional de Internet și tehnologie. Totodată, vom mai avea propuneri de proiecte care să aducă valoare mediului social și economic din România”, a mai spus Tudor Manea.

Dante Internațional, firma care deține cel mai mare magazin online de pe piața românescă – eMAG, a raportat pentru anul trecut o cifră de afaceri record, de aproape 4 ori mai mare decât în primul an de criză financiară, însă rezultatul financiar a fost unul negativ.

Citiți și: Cel mai bun an pentru eMAG a fost încheiat cu o pierdere de aproape 7 mil. lei. Cum explică Iulian Stanciu rezultatul negativ
 

Conform datelor raportate Ministerului Finanțelor Publice (MFP), Dante Internațional a încheiat anul trecut cu venituri de 834 milioane de lei, în creștere cu 22% față de anul precedent. În același timp, afacerile celui mai mare magazin online au crescut de la 685 milioane de lei (nivel raportat în 2012) la 831,13 milioane de lei, conform sursei citate.

Totodată, anul trecut compania și-a dublat numărul de angajați. Potrivit datelor raportate la MFP, numărul salariaților a ajuns la 576 de personae de la 350 de salariați, câți erau în anul precedent. Iulian Stanciu, directorul general al eMAG a declarat pentru Capital că la finele anului trecut numărul salariaților a ajuns la 772 de angajați.

Iulian Stanciu: am realizat profit operațional la nivelul întregului business

Directorul general al eMAG ne-a transmis că în 2013, Dante Internațional a realizat profit operațional pozitiv la nivelul întregului business care include operațiunile locale și international ale eMAG. Conform lui Iulian Stanciu, e MAG a obținut profit în România, dar investițiile în dezvoltarea locală și extinderea regional au dus la un rezultat negativ.