CITEŞTE ŞI

Banci

Ce bănci îţi dau bani ca să le fii client sau să le recomanzi un prieten

Autor: Gabriela Ţinteanu | joi, 24 ianuarie 2013 | 16 Comentarii

După ce bula creditării s-a spart, băncile se bat în oferte menite să atragă clienţii noi sau măcar să îi fidelizeze pe cei vechi. De la „comisioane“ date clientului până la bonusuri băneşti

După ce au crescut dobânzile la credite şi le-au micşorat până la limita suportabilităţii pe cele la depozite, după ce au scumpit toate produsele, băncile se văd acum nevoite să scoată bani din buzunar ca să-şi păstreze clienţii vechi şi să aducă unii noi.

În urmă cu doi-trei ani, strategiile de marketing prin care era vândut un produs bancar nou se limitau la excursii sau chiar premii în bani, acordate câtorva dintre cei care le accesau. Și asta prin tragere la sorţi!

La ora actuală, bătălia a devenit mult mai dură.
Campaniile promoţionale continuă la majoritatea băncilor, dar fidelizarea clienţilor vechi şi atragerea clienţilor noi nu se fac prin produse inovative, creşterea calităţii serviciilor sau majorarea gradului de încredere al populaţiei în bănci. Se fac prin altfel de campanii promoţionale, care să atingă toţi candidaţii, nu doar pe unii dintre ei. Astfel, la majoritatea băncilor, clienţii vechi care au un istoric cu banca au dreptul la o dobândă mai mică în cazul contractării unui împrumut şi ceva mai mare la depozitele pe termene lungi. La unele bănci, vorbim chiar de puterea unui client vechi de a negocia direct cu banca eventualele costuri ale împrumutului sau bonificaţii ale dobânzii.

Bătălia se dă în continuare pe cash

De circa un an de zile, majoritatea băncilor au început să ofere carduri de credit cu un număr de rate cu dobândă zero (între 3 şi 6 rate, pe perioadă limitată campania se poate întinde şi la 24 de rate). De mai bine de jumătate de an, competiţia a împins băncile comerciale la un nou pas: sistemul „banii înapoi pe card“. În dorinţa de a promova plata cu cardul, dar şi stimularea consumului (facilitatea valabilă iniţial doar pe cardul de credit), băncile au introdus sistemul de puncte în funcţie de valoarea cumpărăturilor. Deşi sistemul de puncte exista de mai multă vreme, acum ofertele au devenit mult mai agresive. Astfel, bonificaţiile au ajuns să reprezinte procente din suma cheltuită pe card (între 3% şi 20%) şi să se acorde şi în cazul cardurilor de debit, nu doar la cardurile de credit.

O altă noutate este bonusul în bani (sub formă de vouchere care pot fi cheltuite în anumite magazine sau chiar direct cash) pentru clienţi noi aduşi băncii. Dacă eşti client al Băncii Româneşti, de exemplu, pentru fiecare prieten recomandat băncii care doreşte să acceseze un credit de consum poţi încasa 50 de lei, dar nu mai mult de 500 de lei. La Bancpost, pentru un prieten recomandat care se califică la un credit ipotecar poţi să iei şi 1.000 de lei.

Totuşi, bătălia cea mai mare se dă pe atragerea de clienţi care să ruleze sigur bani prin bancă. Astfel, cele mai multe bănci au totdeauna condiţii speciale pentru cei care îşi încasează salariul sau veniturile prin cardurile băncii. De altfel, aceasta este mai mereu condiţia esenţială pentru a beneficia de bonusuri de dobândă la depozite sau la credite, sau de reduceri de comisioane la produsele noi promovate de bancă.

Pentru rularea unei sume minime lunar, unele bănci au ajuns să ofere chiar bonusuri în bani - pentru cei care îşi mută conturile de salariu la banca respectivă, gen Millennium Bank) sau pentru cei care optează să îşi refinanţeze creditele la o anumită bancă, cum este cazul Bancpost.

Fidelizarea clienţilor şi atragerea altora noi se face, prin campanii promoţionale, dar care au totuşi o durată limitată, în general de circa trei luni.

Strategia pentru atragerea de clienţi noi se bazează pe campanii promoţionale la diferite produse, dar şi pe lansarea de pachete şi produse noi.
Lakis Couninis, director executiv Banca Românească


SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Capital - Google+
Transforma in PDF
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Nume: Prenume: Varsta: Email: Localitate: Judet: Telefon:


Sex: M / F




Ma abonez la newsletter
Sunt de acord cu termenii si conditiile concursului
* Toate campurile formularului sunt obligatorii