WhatsApp și Threads, eliminate din China

Un purtător de cuvânt al Apple a declarat că trebuie să respecte legile țărilor în care operează, chiar și când nu sunt de acord.

„Suntem obligați să respectăm legile din țările în care operăm, chiar și atunci când nu suntem de acord”, a declarat el vineri, pe 19 aprilie, pentru CNN.

Acesta a adăugat:

„Administrația Cyberspace din China a ordonat eliminarea acestor aplicații pe baza preocupărilor lor de securitate națională. Aceste aplicații rămân disponibile pentru descărcare în toate celelalte magazine de aplicații unde apar”.

Ambele aplicații, deținute de Meta, erau deja interzise în China și nu erau populare în rândul utilizatorilor. Accesul la acestea în țară era posibil doar prin intermediul rețelelor private virtuale (VPN). Acestea pot cripta traficul de internet și pot ascunde identitatea online a utilizatorului.

Duncan Clark, președintele BDA China și consultant în investiții din Beijing, a afirmat că eliminarea aplicațiilor reprezintă o „distanțare suplimentară între universurile tehnologice deja separate” în țară și în alte locuri.

Potrivit lui, „va cauza neplăceri consumatorilor și întreprinderilor (din China) care au familia, prietenii sau clienții în străinătate. Chiar dacă folosesc VPN-uri pentru a-și accesa aplicațiile WhatsApp existente, acestea în timp vor deveni învechite și vor necesita actualizare”.

Apple
Apple; SURSA FOTO: Dreamstime

Alte rețele de socializare rămân disponibile

Potrivit CNN, alte aplicații populare de social media occidentale, inclusiv fostul Twitter (X), Facebook, Instagram și Messenger, rămân disponibile în magazinul de aplicații Apple din China.

Anunțul gigantului tehnologic vine în contextul unei scăderi a vânzărilor de iPhone în cea de-a doua economie din lume. Potrivit companiei de cercetare de piață IDC, vânzările de smartphone-uri ale Apple au înregistrat o scădere de 10% în primul trimestru al acestui an.

Compania a întâmpinat dificultăți în China din cauza naționalismului, a unei economii volatile și a concurenței crescute în ultimele luni.

Se preconizează că revenirea Huawei și a altor mărci chinezești, inclusiv Xiaomi și OPPO/OnePlus, va continua, conform IDC. Consumatorii chinezi care erau atrași de Apple își îndreaptă acum atenția către mărcile autohtone. Deși este un centru major de producție, China rămâne o piață esențială pentru Apple. Este a doua cea mai mare piață după Statele Unite.

Compania continuă să ofere reduceri în țară pentru a stimula vânzările. CEO-ul său, Tim Cook, a inaugurat chiar luna trecută cel de-al doilea cel mai mare magazin Apple din lume, în Shanghai.