”Un singur drum pentru serviciile Ministerului Muncii! Am spus că se poate! Se poate!

ANOFM, CNPP și ANPIS sunt pregătite pentru a primi și a procesa în FORMAT ELECTRONIC cererile și documentele necesare pentru deschiderea dosarului aferent dreptului solicitat. Ridicarea deciziei de acordare a dreptului se va face, printr-un singur drum, la instituția în cauză.”, a spus aceasta pe pagina sa de Facebook.

Procesul a fost anevoios

Ministrul Muncii a mai notat că nu a fost ușor ca mecanismul să devină funcțional. Violeta Alexandru a mai spus că s-au depus multe ore de muncă și au fost numeroase discuții despre procedurile legale necesare.

”Nu a fost ușor să facem acest mecanism să funcționeze. Multe ore de muncă și discuții despre procedurile legale necesare, despre limitările tehnice și despre cum trebuie să putem face lucrurile cât mai simple pentru cetățean.

Să le facem oamenilor viața cât mai simplă, să nu mai fie contactul cu administrația o povară, asta îmi doresc. Nu renunț până nu reușesc tot ceea ce știu că #sepoate în Ministerul Muncii. MMPS va ajunge un exemplu de schimbare pentru binele cetățenilor, la finalul mandatului meu.”, a mai spus aceasta.

Implementarea reprezintă un pas în față

Ministrul a mai scris că implementarea acestor proceduri reprezintă un pas înainte și că românii nu vor mai face nenumărate drumuri și nu se vor mai complica cu copiile xerox.

”Implementarea acestor proceduri reprezintă un mare pas înainte. Fără 10 drumuri la instituții, fără copii xerox peste copii xerox, fără cozi interminabile. Gata! Putem comunica în ziua de azi și civilizat, rapid, online. România trebuie să se schimbe, să facă un pas înainte, inclusiv să modernizeze administrația.
Un singur drum pentru serviciile Ministerului Muncii. Vreau un Minister modern.

Pentru a ridica decizia/actul eliberat de o instituție a Ministerului Muncii, printr-o programare prealabilă, nu ne mai luăm zile libere să stăm o zi întreagă la cozi.

Am convingerea că prin comunicarea prin e-mail, în cazul ANPIS și ANOFM, sau prin portalul online, în cazul CNPP, se va evita aglomerația din spațiile publice, se vor elimina cozile și, totodată, se va reduce presiunea asupra angajaților. Ceea ce nu înseamnă că cei care doresc să vină, totuși, la sediul acestor instituții, nu o pot face în continuare.”, a scris Violeta Alexandru.

Cum se poate aplica

”Cetățeanul/persoana juridică va putea aplica pentru drepturile sale din confortul propriei case/propriului birou.

Pentru a avea un mecanism complet de comunicare electronică în cazul ANPIS – unde, pentru majoritatea beneficiilor plătite de către AJPISuri/APISMB (indemnizație de creștere copil, venit minim garantat, etc.) cetățeanul trebuie să aplice la primărie – încurajez primăriile din țară să utilizeze comunicarea electronică.

Pentru serviciile și beneficiile pentru care se aplică direct la AJPIS/APISMB, deja se poate comunica prin email.

Digitalizăm serviciile MMPS! Respectul pentru cetățean și simplificarea modului în care interacționăm cu instituțiile statului contează cel mai mult pentru mine!”, a fost mesajul Violetei Alexandru.