Volumul vânzărilor de ciment ale Lafarge în România a coborât anul trecut cu 34,4%, din cauza scăderii cererii ca urmare a crizei economice, dar preţurile au avut o evoluţie stabilă, a raportat grupul francez.

Efectele mixului de produse şi clienţi, precum şi impactul modificărilor de preţuri, au avut un efect cumulat de -0,4% asupra activităţii Lafarge în România, se arată într-un raport publicat de productorul de ciment şi materiale de construcţii.

Activitatea Lafarge în România, pe piaţa cimentului, s-a redus anul trecut cu 34,8% faţă de 2008, faţă de o restrângere de 31,4% pe pieţele central şi est europene.

Scăderea din regiune a fost însă determinată în mai mare măsură de modificarea preţurilor şi de mixul de produse şi clienţi, vânzările de ciment coborând cu 25,7%.

Stagnare pe 2010

Lafarge anticipează pentru 2010 o creştere de până în 5% a volumului vânzărilor de ciment din România, la preţuri mai mari sau egale cu cele din 2009. La nivelul Europei Centrale şi de Est este prognozată o evoluţie cuprinsă între -2% şi 3% a volumului vânzărilor de ciment.

Afacerile grupului au fost afectate de asemenea de mişcările de pe piaţa valutară, acestea având un impact negativ de 396 milioane euro la nivel global, reprezentând 2% din vânzări.

Venituri în scădere cu 16,5%

Grupul francez a încheiat anul 2009 cu un profit net de peste un miliard de euro, deşi veniturile au scăzut cu 16,5%, de la 19,03 mld. euro în 2008 la 15,88 mld. euro.

Profitul operaţional s-a redus cu 33%, de la 3,36 mld. euro la 2,25 mld. euro, iar profitul net a coborât cu 46,1%, de la 1,93 mld. euro la 1,04 mld. euro.

Grupul francez Lafarge este prezent pe piaţa românească din 1997. Activităţile Lafarge în România au fost reorganizate în 2007 în trei divizii, Lafarge Ciment, cu ponderea cea mai mare în totalul vânzărilor, Lafarge Agregate şi Betoane şi Lafarge Arcom Gips.

SURSA: Mediafax